Ga naar inhoud

Welke laptop.

geetn

Aanbevolen berichten

Ik zou graag een nieuwe laptop kopen voor school maar ik ben niet echt zeker welke ik zou kopen. De laptop zou op zijn minst autocad 2010 moeten kunnen draaien ( en nog een paar andere kleinere programma's ). Het beeldscherm zou rond de 15 inch moeten zijn zodat hij in mijn boekentas past. De computer zou niet echt veel geld mogen kosten omdat ik hem ook niet echt dagelijks zal gebruiken. Heeft er iemand soms een idee welk eentje ik zou moeten kopen?

al heel erg bedankt.

Geetn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh...je hebt eigenlijk twee mogelijke invalshoeken bij de aankoop...

Eerste mogelijkheid = je koopt een laptop volgens zijn prestaties, mogelijkheden...hij draait alles wat je wil dat ie draait...en daar hoort een prijskaartje bij...da's de invalshoek van de Laptop Match Maker...het prijskaartje zit hem in het staartje.

Tweede mogelijkheid = je koopt een laptop volgens budget...hij heeft dan ook zowiezo beperkingen als het budget niet overeenkomt met de prestaties die je er van verwacht...en met die beperkingen moet je dan leren leven.

Klinkt misschien nuchter en cru...maar da's nu eenmaal de praktijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wat rondgekeken en heb er nog een paar gevonden.

http://webshop.eurosys.be/nl/computers-accessoires/notebooks-laptops/hp-630-p6200-15.6-04gb-320-pwt-lh368ea-uug/p353211.aspx

http://nl.hardware.info/productinfo/125188/asus-x53u-sx029v#tab:overzicht

Deze laatste raden ze mij eigenlijk al op school aan. Maar deze is dan voor alle afdelingen.

Zouden een van deze twee soms iets zijn?

aangepast door geetn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt me op dat je zowel naar een Belgische als naar een Nederlandse site linkt...het verschil zit hem in het toetsenbord : AZERTY in België, QWERTY in Nederland.

Qua systeemvereisten (klik er op) voldoen beiden voor AutoCAD.

De Asus heeft een apart numeriek klavier, dat heb je niet op de HP.

Qua betrouwbaarheid geef ik persoonlijk de voorkeur aan de Asus.

Een volledige vergelijking vind je als je hier klikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima, veel plezier er mee !... :-)

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.