Ga naar inhoud

Ben aan het formateren, en tijdens format blijft de laptop hangen op 17 % Hellepppp

Dawn1

Aanbevolen berichten

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo Dasle

Ik weet niet waar, maar ik kwam een advies van jou tegen

over Memtest, ik weet ook niet of dit voor onze laptop ook geschikt was/is, maar heb dat filtje gebrand op cd en hij is in de laptop bezig nu.

Ik ben gaan zoeken tussen de adviezen die ik kreeg hier, maar staat er niet tussen, en ik snap niet waar en hoe, maar nu zit die cd erin, erin en ik weet niet of ik er goed aan gedaan heb, maar hij is in ieder geval bezig. Ik weet ook niet of dit wat de CD doet de schade hersteld. Of nog erger maakt

En kunnen we dan als deze test klaar is die CD met SeaTools die mijn vriend brandde er na deze test weer in doen?

Het spijt me als ik het hiermee erger heb gemaakt.

Nogmaals wat onze vorige reaktie betreft hebben wij het idee dat de HD wel eens niet goed meer zou kunnen zijn, is daar ook achter te komen op een of andere manier?

Sorry nogmaals als ik het hiermee verpest heb, ik hoop van niet, ik voel me zo machteloos dat dat ding het niet doet, dat ik toen ik inlogde vanmorgen hier, ik ineens ik weet niet hoe die memtest tegenkwam ergens.

Ik was net wakker, en dacht dat ik misschien tussen de berichten en adviezen van jou ergens overheen gelezen had, dus ben gelijk gaan branden en verder gegaan, affijn het resultaat is dat de cd in de laptop zit met die memtest.

groetjes van Dawn en nogmaals mijn excuus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dawn1,

De geheugentest met Memtest86+ die Clarkie voorstelde werkt volledig vanaf de cd die je gebrand hebt, en dient om het geheugen in je laptop uitvoerig te testen. Als deze test zonder problemen wordt doorlopen weten we zeker dat het geheugen van je laptop in onberispelijke staat is en zijn werk doet.

Met deze geheugen test hoef je niet bang te zijn dat je de dingen erger maakt, het dient enkel ter controle van het geheugen.

Laat maar weten wat deze test als resultaat oplevert.

En kunnen we dan als deze test klaar is die CD met SeaTools die mijn vriend brandde er na deze test weer in doen?

Ja deze cd mag je zeker nog eens gebruiken, maar als deze weer de boel doet vastlopen ben ik bang dat idd je harde schijf stuk is.

Als het programma je harde schijf wil benaderen loopt het mis, zelf geef je aan dat bij de installatie van het besturingssysteem het formatteren steeds blijft hangen op zo'n 17% wat waarschijnlijk wijst op slechte sectoren op je harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pffff Ohhhh dank jullie beiden voor jullie reaktie.

Hij loopt inderdaad nog die memtest, en wat ik las, hoe langer hoe beter. Oke ik ben al blij dat ik daarmee niets verkeerds gedaan heb.

Alleen zoals ik nu begrijp zal het aan de pc ook weinig waarde op dit mom toevoegen, of vergis ik me.

Maar oke als deze test klaar is, ga ik zeker die Sea Tools CD er weer indoen, en loopt hij inderdaad weer vast bij wat ik eerder aangaf, dan hebben mijn vriend en ik denk ik gelijk, en als ik jou Dasle respons lees, denk jij dat ook. Dat de HD kapot is.

En ja als de test klaar is zal ik zeker de uitkomst aangeven.

Maar wat bedoel je met slechte sectoren op de harde schijf eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dasle en andere teamleden van deze site

Die Memtest heb ik helemaal laten lopen en hij gaf geen errors aan, Pass 13 ( geen idee wat dit inhoud, maar ik denk ik schrijf het maar op, Memmap e 820 ----Rsrd Mem 416 k Cached 1918m

Affijn ik heb inderdaad die Seatools For Dos CD er weer in gedaan, en dan zie je dat hij bestanden erop gooit, maar dat gebeurd maar even want dan komt hij weer bij die License Agreement, en helaas ik had anders gehoopt, maar hij blijft hier weer hangen.

Dan heb ik een paar vragen,,,

1 - Wat houd dit toch in als je het over slechte sectoren hebt op de harde schijf,

2 - En hoe kan ik er achter komen of het inderdaad mijn HD is die kapot zou kunnen zijn?

3 - En wat kan ik nu nog verder doen aan dit ding, voordat ik zeker weet dat ik een nieuwe HD moet kopen, en hoe kom ik er achter welk type ik nodig heb. Heeft dit te maken met alleen het type van de Laptop?

Sorry ik ben niet zo technisch aangelegt, software of eventueel hardware aansluiten of inbrengen in mijn pc, is geen probleem, maar een laptop vind ik wel wat anders, en zou ik niet zo snel open maken, omdat het zo klein is, en ik veel te bang ben dat ik wat zou beschadigen denk ik.

Bedankt voor de energie die jij en je team hierin steken voor ons in dit aparaat.

groetjes van Dawn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Memtest geen errors geeft dan kun je er vanuit gaan dat het geheugen OK is.

Dus de test van Seatools For Dos is weer vastgelopen:hmmmm:

Meer info over een sector vind je hier Disk sector - Wikipedia, the free encyclopedia

Een sector (C) is een stukje van een track (A) op spoor op een schijf. Je kunt je het voorstellen als een ring die in stukjes is verdeeld. Een stukje van die ring noemt men een sector.

Een cluster (D) is een serie van meerdere achter elkaar liggende sectoren.

Als er nu één of meerdere sectoren slecht zijn op je harde schijf zal Windows tijdens het formatteren blijven hangen op die bewuste plek omdat het ziet dat dit stuk van de harde schijf niet geformatterd is en het toch dit stukje wil formatteren voordat het verder kan gaan.

Ik veronderstel dat jij tijdens de installatie van Windows XP gekozen hebt voor normaal formatteren

Probeer tijdens het installatie proces eens te kiezen voor snel formatteren.

Misschien dat het dan wel lukt om Windows XP te installeren, als dit zo is kunnen we misschien een tool vanuit Windows gebruiken om je harde schijf te controleren.

Laat maar weten of het lukt met snel formatteren. Dan zien we weer verder ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wikipedia , ik ben daar wezen kijken, proberen lezen te begrijpen, is al een probleem voor mij, laaqt staan in een andere taal, dus dit lukt me niet.

Dat technische kan ik wel, maar moet stap voor stap uitgelegt worden, en ik ben daar ook zeker in geintreseerd, anders deed ik dit niet, k zou er niet eens aan beginnen dan, snap je.

En je gelooft het niet, dat ding is nu Windows XP-Pro aan t instaleren, ik heb wel de partitie verwijderdmaar nu jou advies gekozen snel formateren. Grrrrr dit ding krijgt nog net geen vleugeltjes, maar ik moet wel tot 10 tellen hoor zo langzamerhand.

Ik nam inderdaad altijd normaal formateren, omdat mij werd verteld dat er dan geen vuil meer achter bleef, en de comp, laptop helemaal schoon- leeg was/is, vandaar dat normaal format. Ook werd mij verteld dat met een snelle format er bestanden achter kunnen blijven. Is dit werkelijk ZO????

Maar in ieder geval dit is te gek voor woorden, wat we de afgelopen tijd allemaal hebben gedaan, en met zoiets eenvoudigs ( ik weet dat ik er nog niet ben ) wil windows er wel op.

Wat raad je me aan als ik Windows erop heb staan, en verder nog geen software.

groeten van Dawn

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je gelooft het niet, dat ding is nu Windows XP-Pro aan t instaleren

Dat geloof ik graag ;-) en dit is tevens weer een aanwijzing dat er wat met je harde schijf mis is :dong:

Als je een normale formattering door voert wil de Windows setup je schijf wissen en dus is de controle van de staat van je harde schijf veel doeltreffender. Omdat het beschadigde stuk van je harde schijf niet kan geformatteerd worden blijf de Windows setup het steeds opnieuw proberen want die ziet het enkel als een stuk wat nog niet geformatteerd is.

Als je een snelle formattering uitvoert word zeg maar de link naar de bestanden gewist maar de bestanden blijven fysiek aanwezig, alleen zie je ze niet meer. Met wat software valt meestal heel wat terug te halen maar als de bestanden overschreven worden word het wel al een stuk moeilijker.

Als je Windows opnieuw geinstalleerd is download dan HDTune en installeer het programma.

post-24526-1417704635,8407_thumb.png

Start het programma op en ga naar het tabblad Error Scan

Selecteer je harde schijf, als je er maar één in gebruik hebt zal deze standaard geselecteerd staan.

Druk vervolgens op Start, het controleren van je harde schijf kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van je harde schijf.

Wat levert deze scan op?

aangepast door Dasle
spelfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.