Ga naar inhoud

Ben aan het formateren, en tijdens format blijft de laptop hangen op 17 % Hellepppp

Dawn1

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Dasle

IK heb de test volledig laten scannen.

En het resultaat, ik moet zeggen, ik had erger verwacht, maar geeft aan, 2,4% beschadigt

de thermometer geeft 43 graden aan, ik denk dat dit gewoon de processor is, en dat dit niet met de HD te maken heeft, of vergis ik me nu?

aangepast door Dawn1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De 43C° die het programma aangeeft is de temperatuur van je harddisk.

2,4% beschadigt is helaas 2,4% te veel, ik kan je dan ook alleen maar aanraden om uit te kijken voor een nieuwe of vervangende harddisk.

Dit is vaak het begin van het overlijden van een harddisk en zal zorgen voor data verlies en andere problemen wat enkel maar erger wordt.

Helaas :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal of kan ik er nog energie in steken voordat het erger word, of zeg jij, ik zal het niet doen, want dan heb je kans dat je de hele laptop naar de ,.,. helpt.

Eigenlijk hadden we het er al over gehad om naar een nieuw HD uit te kijken, want we weten dat dit noodzakelijk is, en nogmaals ik had de test erger verwacht.

Bedankt voor alle energie die jij en je team hierin gestoken hebben, met al jullie adviezen. :adore::top:

Heb ik nog wat aan de CD's die ik gebrand heb voor eventueel als onze computers vervelend gaan doen?

Dat scheelt me jullie hiermee lastig te vallen als ik dit weet.

Ik hoop antwoord te krijgen op deze vraag.

Maar verder weet ik wel dat dit een opgeloste zaak is, en dit zeker duidelijkheid heeft gegeven wat de staat is van onze laptop ( althans de HD ). En een nieuwe komt erin. Hoe kom ik er achter wat de goed HD is, nog even een vraag van een vrouw die hier zeker geen verstand van heeft.

Maar nu heb ik even een andere vraag, en dat heeft met geld te maken, ik heb geprobeerd om te doneren aan jullie maar ik heb geen dure masterkaart en of die andere dure gevallen, dus wilde dit via de bank doen, maar dat liet de site nog niet toe.

Gaat dit nog gebeuren? En hoe kan ik anders doneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het nog de moeite loont om er energie in te steken is moeilijk te beoordelen. Soms gaat zo'n schijf enkele dagen later helemaal stuk, het kan nog weken of maanden duren. Hier kan ik je geen betrouwbaar advies geven het is niet te voorspellen.

Maar als je verder alles installeert en instelt en de schijf gaat stuk heb je alles voor niets gedaan :dong:

De cd's kan je altijd weer gebruiken al hoop ik niet dat je ze nodig hebt, maar je kan er misschien ooit en kennis of vriend mee voort helpen.

De cd van memtest86+ kan je op alle systemen gebruiken, de cd van Seatools op harde schijven van Seagate en dacht dat Maxstor ook hiermee mogelijk is.

Als je een HD van Seagate of Western Digital koopt zit je wel goed, alleen dien je er op te letten of je een IDE of SATA aansluiting zal nodig hebben.

Anders kan je het volgende uitvoeren.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

14222d1319540643t-standaardtekst-speccy-speccy-nederlands.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan Kweezie wabbit

Zoals ik al zei, kan ik niet via paypal betalen, omdat ik die dure kaarten niet heb, en niet wil hebben.

Ik wil gewoon via internetbankieren iDEAL zodat ik aan kan geven welke bank ik heb ING, zover kom ik ook, maar dan geeft hij aan:

Er is een iDEAL fout opgetreden: This account is not allowd to accept ( yet).

Dus betekent dit dat ik hier niet verder mee kom. Jammer

En die link die jij mij gegeven heb, kom ik niet verder mee, omdat ik geen nummer in kan villen die met die passen te maken hebben die daar aangegeven staan.

Dus via iDEAl kan nog niet bij jullie.

Of anders als er een banknummer bestaat geef dat mij dan doe ik dat op mijn manier via internetbankier opdracht.

Of ik ben BlonT en mis wat of ik lees gewoon verkeerd kan ook hoor.

sorry hiervoor dan, groetjes Dawn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Dasle

Dat Speccy heb ik gelezen, en is weer net iets voor mijn vriend om te doen, want dit is wat ik al heb aangegeven onbegrijpend voor mij, maar we komen er wel uit.

En dan kan hij het uitproberen op de laptop, trouwens is dit ook voor de PC geschikt?

Al weet ik eigenlijk wel wat er hier op mijn PC aan hardware inzit, daar ben ik sneller achter dan wat er in de laptop zit, want die gebruik ik als ik op bed lig of op de bank om een spelletje in te doen, vandaar mijn vraag of ik de laptop nu nog kan gebruiken.

Die nieuwe HD komt er wel, alleen ik ben nu niet in staat om naar buiten te gaan, vaak al helemaal niet ( helaas is niet anders) en mijn vriend woont niet bij mij, maar ergens anders, snap je?

Nogmaals bedankt voor alle energie die je hierin gestoken hebt. :top:

Ik laat het je weten hoe en wat en wanneer, ( dit kan even duren omdat mijn gezondheid in de weg zit. ) Maar gebeuren zal het. Want ondanks dat ik een PC heb, mis ik zeker die laptop als die buiten werking is.

groetjes van Dawn :-)

Bedankt Dasle nogmaals je was toppie en geweldig nogmaals dat jullie bestaan :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat helpen is graag gedaan, daar is dit forum uiteindelijk voor bedacht ;-)

Je kan de cd's zowel op een pc als met een laptop gebruiken dat is verder geen enkel probleem.

Dan wachten we wel tot je vriend de gelegenheid heeft om een logje te maken.

Houd ons maar op de hoogte over het verdere verloop :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Hallo Dasle en andere Teamleden

Sorry dat het even geduurd heeft eer ik wat liet horen, heeft met veel zaken te maken, en de belangrijkste daarvan is mijn gezondheid.

Maar nu zit ik met een puzzel, over hetzelfde probleem.

Mijn vriend heeft de laptop aan iemand gegeven die niet dom is wat repareren betreft van compi's en laptops. En een HD hebben we, maar, nu komt het.

En nu vanavond zei hij dat de laptop wel eens niet zou formateren omdat er wel eens een virus in de HD zou kunnen zitten :hmmmm:.

In al die jaren dat ik al aan pc's zit en met laptops omga heb ik hier nog nooit van gehoord?

Zou dit kunnen? EN als dat zo is, waarom heeft welke scanner dan ook nooit een virus daar aangegeven?

En waarom was die scan die ik deed er zo van overtuigd dat de HD zelf kapot was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.