Ga naar inhoud

Kleurenschema is gewijzigd

james48

Aanbevolen berichten

Het programma Edius Main is blijkbaar een videomontageprogramma volgens Google. U krijgt de melding "kleurenschema is gewijzigd" als u dit programma opstart.

Dit is gewoon een melding van Windows 7 om te zeggen dat de aero-effecten (het kleurenschema) tijdelijk wordt uitgeschakeld zodat er meer geheugen vrijkomt voor het programma Edius Main (je videomontageprogramma).

Het kan ook zijn dat Edius Main fungeert als achtergrondprogramma telkens je je computer opstart. Gebruikt u dit videomontageprogramma niet, dan kunt u het verwijderen in Configuratiescherm/Programma's/Een programma verwijderen.

De melding "Windows 7 kleurenschema is gewijzigd" is dus niet echt een probleem op je pc, het geeft gewoon aan dat Windows 7 meer geheugen gaat geven aan een programma dat momenteel open is. Als het videomontageprogramma bijvoorbeeld gesloten wordt, dan krijg je automatisch terug het "normale" kleurenschema. Dit terug overschakelen naar het normale kleurenschema gebeurt automatisch.

Edius 5 is niet compatibel met Windows 7.

Edius 6 is wél compatibel met Windows 7.

http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-us/Search.aspx?l=en-us&type=Software&s=edius main (bij 64bit)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt maar merkwaardig is dat ik nu een probleem heb met de titelgenerator, als ik een nieuwe titel maak met Save As, overschrijft hij telkens de vorige titel, wat ik ook doe? Bovendien heb ik dit kleuren schema probleem pas een paar dagen, hiervoor nooit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt maar merkwaardig is dat ik nu een probleem heb met de titelgenerator, als ik een nieuwe titel maak met Save As, overschrijft hij telkens de vorige titel, wat ik ook doe? Bovendien heb ik dit kleuren schema probleem pas een paar dagen, hiervoor nooit?

Wat en welk programma bedoelt u met "titelgenerator"?

Als u voorheen dit probleem niet had, kan u proberen om een herstelpunt terug te plaatsen. Hier leest u hoe dat moet: (klik hieronder)

http://www.pc-helpforum.be/f279/hoe-zet-ik-een-herstelpunt-terug-27958/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een titelgenerator is een speciaal programma in Canopus Edius om speciale texten te maken.

Verders is mijn probleem met Systeenherstel niet opgelost? :damnmate:

Merkwaardig is ook dat het volgens mij begonnen is met het gedoe over het kleuren schema, en mocht het zijn dat ik te weinig geheugen zou hebben, is daar met mijn PC configuratie iets aan te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.