Ga naar inhoud

wlan verbinding valt steeds weg

Liné

Aanbevolen berichten

alleen op deze ene pc,

alleen nu lijkt het alsof me internet over het algemeen ook trager is sinds vanmorgen, ik zal morgen mn internetleverancier bellen, bedankt voor de hulp Pro en Wabbit, zoals altijd uiterst vakkundig, is dit alles en moet ik het topic dichtdoen? of hebben jullie nog advies nadat blijkt dat er met de lijn niks mis is? Evengoed bedankt want de verbinding houd tot nu toe in ieder geval iets beter vast,

Gr Liné

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De man van XS zegt dat het internet vanaf hun kant gewoon goed en snel is,

en dat ik moet proberen de computer te verbinden met eenkabel,

de hele reden dat hiermee begon is dat ik simpelweg gewoon geen kabel wou, maar er word nu gezegd dat ik downloaden via torrents of newsservers over een draadloze verbinding helemaal kan vergeten omdat dat simpelweg gewoon niet werkt..

waarom het het 3 dagen wel deed is me dan een raadsel maar.. torrent heb ik nu ook al 99% van de tijd uitstaan, en zelf dan heb ik bijna geen snelheid, ik kan deze pc nu niet verbinden met kabel maar heb de laptop van me vriendin nu hier, en het is draadloos net zo langzaam bij haar, met kabel aansluiten lijkt bij haar alleen niet te lukken, als ik de wifi uitzet komt er geen verbinding binnen als ik de kabel er gewoon in heb zitten..iemand misschien een suggestie waarom dat niet lukt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de Wlan weer op een ander kanaal gezet, in de fritzbox staat een tabel met alle radio kanalen en welke gebruikers waaropzitten met hoeveel verkeer en met een checkbox: "Show Disturbances", vorige keer stond er niks maar vandaag was er erg veel storing gezien, heb nu een lege zender gevonden, zender 4, ik weet niet of dit oke is om hem hier op te zetten? voor nu is de internet snelheid in ieder geval weer terug, alleen het uitvallen van de adapter blijft nog een groot probleem, heb torrent al ingesteld op niet opstartten met windows, en heb de aantal torrents tegelijk veranderd in van 10 naar 4, en heb de download limit op 600 kbs gezet en dit lijkt te leiden tot een constantere verbinding, ik kan weer behoorlijk video's streamen en internet pagina's laden weer zoals ze moeten, ik zal me er maar bij neer moeten leggen dat als ik altijd volledige snelheid wil halen dat ik dan gewoon aan de kabel moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan alle kanalen gebruiken, dus je kiest best met degene die het minste verkeer of storingen geeft.

Torrents zullen altijd een nadelig effect hebben op je verbinding, dus porbeer ze te minimaliseren of op momenten te activeren dat je geen andere applicaties nodog hebt.

Je probleem is typisch voor radioverbindingen, ze zijn soms erg onvoorspelbaar omdat ze beïnvloed worden door heel factoren uit de omgeving, vele waarop je helemaal geen controle hebt.

Misschien een paar tips die kunnen helpen :

Hou je GSM en/of draadloze telefoon uit de directe buurt als je kan, zeker het basisstation van je draadloze telefoon indien van toepassing.

Ook twee PC's die draadloos werken en dicht bij elkaar staan kunnen storen.

Waarom kan je geen kabel aansluiting maken, geen bekabeling beschikbaar ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn computer is bekabeling in principe geen probleem, alleen omdat xs4all het eigenlijk ter plekke wou om het te testen hoe het met kabel was kon het niet, omdat ik nog een koppelstuk nodig heb. Tis alleen jammer want

ik had dit ding alleen gekocht met het idee dat ik daar vanaf was.. lol

Bij de laptop van mijn vriendin daar in tegen schakelde ik de wifi uit en probeerde ik het gewoon zo met de kabel, maar terwijl de kabel erin zit, gebeurd er niks, voor zover ik weet werkt dat toch gewoon automatisch? Ligt waarschijnlijk aan iets wat ik niet of verkeerd doe, of aan de laptop, kan me moeilijk voorstellen dat het met kabel gelijk vanuit het modem niet werkt

Voor mijn computer ga ik morgen nieuwe kabels en een verloopstukje halen, gewoon oldskool met een kabel is dan voor nu prima.

Bedankt voor de toelichting op radio kanalen, en torrents, dat ze negatief voor je verbinding waren was ik me wel bewust van, alleen dat dat per definitie ook betekend dat als je een draadloze verbinding hebt die gelijk uitvalt, wist ik niet. Kunnen jullie me dan iets vertellen over hoe dat zit met Newsservers? Hetzelfde verhaal met een draadloze verbinding? Want ik heb dit jaren gedaan met een bekabelde verbinding en had geen idee dat dat zo'n impact had.

Ow en nog 1 vraagje, als je zegt draadloze telefoon, ik heb geen helemaal geen huistelefoon alleen een mobiel, een iphone, en daar zit ik mee in me zak bij de computer, en daar zit die adapter in, dus word er dan bedoeld bij de adapter of bij het modem? Of allebei? En wat verstoord dan de verbinding? De verbinding met het telefonie netwerk, de 3G/edge verbinding of de wifi vanaf de iphone met het modem?

aangepast door Liné
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost!

Mijn vriendin de reddende engel heeft een kabel en een splitter meegenomen en zit nu via de draad, alles is nu echt perfect. toch wel jammer van het geld maar het is dus praktisch bijna niet te doen blijkt via wifi, iig niet met deze setup.

ik ben nu in ieder geval erg blij dat ik weer een goed werkende verbinding heb en zo'n fijne assistentie heb gekregen.

Ik ben wel erg benieuwd naar mn vraag hierboven over mn iphone en newsserver, maar wat mij betreft kan deze dan op opgelost!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangaande de laptop van je vriendin, het zou kunnen dat de bekabelde poort uitgeschakeld was. Je vindt dat afhankelijk van de versie van het operating systeem, bij netwerkadapters, eigenschappen en daar evt inschakelen.

Wat de wireless betreft, zoals ik al zei radio verbindingen zijn vatbaar voor storing allerhande. Probleem vandaag is dar Wifi, GSM, draadloze telefoon (DECT) etc, allemaal dezelfde frequentieband gebruiken en elkaar dus kunnen storen.

Dat kan leiden tot vertraging op de verbinding. Als een applicatie een gegevenspakket verzendt dan verwacht het ook een bevestiging. Komt die er niet of te laat dan verondersteld de applicatie dat het pakket verloren is gegaan. Afhankelijk van de applicatie zal die het pakket terug verzenden !bv een webbrowser) of een andere actie ondernemen (zoals het terug opstarten van de verbinding - Msn).

Uiteindelijk kan dit leiden tot het vastlopen van de routers of modems.

Dat is het (sterk vereenvoudigd) principe zo ongeveer;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.