Ga naar inhoud

Speedtouch 546 + Netgear WNDR3700

viktor34

Aanbevolen berichten

Praten we hier over dezelfde configuratie als in dit topic ?

Je hebt hier namelijk nooit iets vermeld over problemen met de Speedtouch ? En je hebt niet geantwoord op onze laatste posts dus we raken het spoor een beetje bijster.

En als het om hetzelfde onderwerp gaat, laat het dan even weten, dan voeg ik ze bj elkaar, dat maakt het voor iedereen overzichtelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Praten we hier over dezelfde configuratie als in dit topic ?

Je hebt hier namelijk nooit iets vermeld over problemen met de Speedtouch ? En je hebt niet geantwoord op onze laatste posts dus we raken het spoor een beetje bijster.

En als het om hetzelfde onderwerp gaat, laat het dan even weten, dan voeg ik ze bj elkaar, dat maakt het voor iedereen overzichtelijker.

Pardon, dat is inderdaad hetzelfde onderwerp.

---------- Post toegevoegd om 17:40 ---------- Vorige post was om 17:31 ----------

Het spijt me heel erg voor alle verwarring.

Ik zat er helemaal naast, ik heb wel een modem.

Dus eigenlijk als ik het samenvat, moet ik gewoon een RJ11-RJ45 kabel kopen, de RJ11 kant in de modem pluggen en de RJ45 in de router?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je sluit een DSL modem aan met een RJ11 - RJ11 op je telefoonlijn.

Het modem kan dan op een router aangesloten worden met een normale RJ45-RJ 45 kabel.

maar je zal denk ik eerst KPN moeten contacteren voor evt een nieuwe modem.

---------- Post toegevoegd om 18:27 ---------- Vorige post was om 18:24 ----------

Aangezien dit een dubbelpost is gaan we verder hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je sluit een DSL modem aan met een RJ11 - RJ11 op je telefoonlijn.

Het modem kan dan op een router aangesloten worden met een normale RJ45-RJ 45 kabel.

maar je zal denk ik eerst KPN moeten contacteren voor evt een nieuwe modem.

Wat ik heb is een KPN ADSL splitter, die er ong. zo uitziet post-28567-1417704625,2707_thumb.jpg

(dit is niet zoals het erbij mij uit ziet, dit is gewoon vang google)

Wat ik me dus afvraag is of ik aan het uiteinde van die splitter een RJ11 - RJ45 kabel kan hangen die vanaf daar in de Netgear gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een stukje netwerk theorie;-).

Het internet in dit geval wordt geleverd via een telefoonlijn. Zoals je correct aangeeft wordt op die lijn een splitter gezet om de twee soorten signalen uit elkaar te houden. Telefoon signaal (dus ook van de splitter naar de modem of in het geval van de Speedtouch geval een modem/router) wordt overgebracht met een 4 draads kabeltje met een RJ11 connector (4 pins).

Het modem zet het signaal om in een netwerk signaal. Voor dit type signaal wordt een 8 draads kabel gebruikt, met een RJ45 connector (8 pins).

Wat je dus nodig hebt is :

1) Een DSL modem die het telefoonsignaal omzet in een netwerksignaal. De Speedtouch heeft een ingebouwd modem (en is ook een router), de Netgear heeft geen modem. Je kan de Netgear dus niet rechtstreeks aansluiten op het telefoonnet.

2) Een (draadloze) router. De Netgear is zo een toestel.

Dus van telefoonlijn (splitter) naar modem (RJ11 - RJ11) - Van modem naar router (netwerk) RJ45 - RJ45.

Je contacteert dus best KPN, ik ben nietop de hoogte wat men in Nederland aan formules aanbiedt.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Viktor34,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.