Ga naar inhoud

LG NAS update naar new UI loopt vast waardoor NAS niet meer reageert


dax

Aanbevolen berichten

Ik heb een LG n1T1 NAS die ik wil updaten naar de nieuwe user interface omdat anders de firmware updates niet meer ondersteund worden.

Bij het updaten gaat er iets mis. Ik heb de helpdesk gebeld, maar zo slecht maak je ze zelden mee, die weten niet eens wat een nas is. Omdat er nog garantie op zit heb ik een nieuwe gekregen.

Bij de nieuwe poging om te updaten gaat het weer mis, ook deze heeft problemen, of ik moet zeggen opnieuw doe ik het verkeerd.

Is er iemand die mij er door heen wil begeleiden?

Heb geen zin om m net zo lang te ruilen tot t een keer wel lukt en ben verder heel blij met deze nas.

Ik vrees dat ik moet beginnen met een hele herinitialisatie.

groet Dax

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb wel de firewall in pc uitgezet maar niet in router, zal eens zoeken hoe dat werkt.

Dacht dat het zowiezo misschien beter was om zonder router e proberen maar met switch aan mijn modem?

Mijn router is een linksys e3000 ben een beetje bang dat hij m ziet als 2 routers.

Ga in ieder geval proberen met uitgeschakelde firewall van router, duurt wel eveen voor ik resultaat kan laten weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Pro Mind

Fijn dat je me probeert te helpen.

Ik heb de firewall van router en computer en virusscanner uitgeschakeld.

Als ik de nas aansluit en zoek met nas detector vind ik niets.

Als ik de nas reset (mbv backup en aantoets) vind ik met nas detector de LG NAS enclosure met het juiste mac adres op ip adres 198.168.0.200.

Als ik daar dan op ga staan hoor ik volgens mij te kunnen zeggen instal system, dat kan ik nu niet.

Ik heb de opties verander netwerkinformatie, open webmenu en open netwerkmap.

De laatste 2 doen het niet, als ik op verander netwerkinformatie klik kan ik IP subnet dns ed instellen.

Heb al geprobeerd met de isofile op cd de nas te initialiseren, lijkt niets te helpen.

Vriendelijke groet Dax

---------- Post toegevoegd om 19:55 ---------- Vorige post was om 19:40 ----------

Het is me nu trouwens gelukt om het ipadres in het menu nasdetector te veranderen, nu op 192.168.1.111 gezet en in de router dhcp reservering hiervoor ingesteld (geen idee wat ik aan het doen ben maar ach) als ik die veranderingen toepas vind de detector opnieuw de nas (dat is nieuw) alleen nog steeds als enclosure ipv als geïnstalleerde nas en nog steeds werkt webmenu niet (openen via ip adres) en nog steeds geen knop install nas system

---------- Post toegevoegd om 20:05 ---------- Vorige post was om 19:55 ----------

en weer n stapje verder, gebruikte de verkeerde nasdetector, de nieuwe gedownloade versei gaf wel de optie instal nas.

Hij is nu de firmware aan het overbrengen, zit met samengeknepen billen te wachten.

---------- Post toegevoegd om 20:06 ---------- Vorige post was om 20:05 ----------

hoi hoi het werkt, blijkbaar door het uitschakelen van dhcp server in de router en de andere nas detector

---------- Post toegevoegd om 20:18 ---------- Vorige post was om 20:06 ----------

ahhhhh het is helemaal gelukt, dank je voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.