Ga naar inhoud

Kalender op een site

fenna79

Aanbevolen berichten

Eerst en vooral heb ik lang getwijfeld of ik dit onderwerp in deze categorie zou plaatsen of bij de scripts, ... Maar omdat bij de scripts nog tal van onderverdelingen staan (en ik niet juist weet, welke de eventuele mogelijke oplossingen zijn voor mijn vraag, heb ik het veiligheidshalve toch maar hier bij de websites geplaatst).

Ik ben op zoek naar een'kalender toepassing' voor op een website.

Ik heb hierbij wel enkele zaken die belangrijk zijn en die dus zeker aanwezig zouden moeten zijn. Ik heb geen idee of zoiets kan, maar ik veronderstel in deze tijd van wel.

Het mag best heel eenvoudig zijn, eigenlijk,n hoe eenvoudiger hoe beter, want alle bezoekers van de website zouden er iets in moeten kunnen noteren.

Het is zo dat wij een sie hebben gemaakt over een hondenweide, daar komen veel baasjes met hun hond naartoe, probleem is vandaag de dag dat mensen vaak 'alleen' aanwezig zijn. Door een site te maken over de weide, zouden wij eventueel iets willen aanbieden (kalender) waarbij baasjes vrijwillig op de kalender zouden kunnen schrijven (op de dag zelf) wanneer zij bijvoorbeeld naar de weide komen. Zodat andere bezoekers dit kunnen zien en op die manier weten wanneer er zeker andere honden aanwezig zouden zijn.

Dit wil dus zeggen dat iedere bezoeker van de site 'op een eenvoudige en niet te ingewikkelde manier'n zonder inloggen (als dat kan), zelf iets zou kunnen neerzetten in de 'kalander'. Is zoiets mogelijk en haalbaar?

Ik zag wel al op een website (toevallig van voetbalclub Lierse) zo een soort van toepassing die ik interessnat zou achten (www.lierse.com --> als je dan de site binnengaat (klik op nederlands) zie je de toepassing rechts in beeld ongeveer, daar staat gewoon een eenvoudig kalendertje, je ziet een maand met alle dagen, je kan dan op een dag likken en je ziet dan of er iets ingevuld is. Dit is wel een voorbeeld, waarbij enkel de beheerder van de site zaken kan invullen, de bezoekers zelf kunnen hier dus niets invullen, iets wat ik bijvoorbeeld WEL mogelijk wil zien uiteraard.

Iemand die hier meer interessante dingen over weet, wat kan, wat niet, ... Het zou interssant zijn mocht het kalendertje op zich niet breder dan 160 pixels gaan (als voorbeeld zoals op lierse site), andere mogelijkheden, als die al kunnen voldoen aan de eisen, dat alle bezoekers iets kunnen plaatsen (zonder inlog) zijn uiteraard ook steeds welkom, bij voorkeur Nederlands, onze doelgroep zijn ook mensen die wat ouder kunnen zijn, kwestie van het voor iedereen 'volgbaar' te houden.

Hopelijk heb ik hier duidelijk uitgelegd wat ik eigenlijk zoek, indien meer informatie gewenst, laat het zeker eventjes weten in dit topic.

IN de hoop dat hier mogelijk interessante reacties op zullen komen, dank alvast aan iedereen!

---------- Post toegevoegd om 10:31 ---------- Vorige post was om 10:30 ----------

Net nog vergeten te vermelden, ik zeg 'Kalender' maar ik denk dat het ook vergelijkbaar is met een Agenda toepassing, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.