Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Aangezien ik tal van mails verstuur in beide landstalen, dien ik te beschikken over zeg maar 2 woordenboeken.

Geen probleem in het Nederlands. Ik heb via "Opties" het Frans ingeschakeld. Maar de autocorrectie werkt niet in deze taal. Wat heb ik verkeerd gedaan? Hoe moet ik tewerk gaan?

Geplaatst:

Heb je het ook gedownload?

Ga in Windows Live Mail naar opties dan mail.klik er op het tabblad spellingscontrole.

Je moet er het Frans aanklikken, dan op Installeren klikken.

Dan op toepassen.

Je ziet nu dat achter Frans (frankrijk) i.p.v. beschikbaar Downloaden verschijnt.

post-23245-1417704627,9926_thumb.jpg

Als de download uitgevoerd is zie je geInstalleerd, klik op Ok.

post-23245-1417704628,2574_thumb.jpg

Geplaatst:

Dom van mij. Ik dacht door het Frans als "standaard" in te stellen ik de Nederlandse spellingscontrole zou kwijt zijn. Mocht dit toch het geval zijn, kan ik gemakkelijk overschakelen. Ik ga dit nu uittesten.

Anderzijds, welk freeware tooltje zou je me aanraden om het formaat van foto's aan te passen? De bedoeling is de plaats ingenomen door veel foto's tot het minimum te herleiden op de harde schijf.

Geplaatst:

Anderzijds, welk freeware tooltje zou je me aanraden om het formaat van foto's aan te passen? De bedoeling is de plaats ingenomen door veel foto's tot het minimum te herleiden op de harde schijf.

Bedoel je daar mee de bestandsgrootte verkleinen?

Je gaat dan wel aan kwaliteit in boeten.

Je kan ze ook branden op cd of dvd, zo kan je plaats vrijmaken op je harde schijf.

In welk formaat staan ze nu?

De bestandsgrootte of de kwaliteit van een JPEG-foto wijzigen

VSO Image Resizer, Resize Pictures, Image Converter, Photo Resizer

Foto's verkleinen

Geplaatst:

Inderdaad, moet ik telkens de instellingen van WLM wijzigen naargelang het een mail betreft in het Nederlands of Frans gesteld. Ik groepeer mijn mails per taal om ze zo in vrac te verwerken, wat niet handig en verwarrend is. Kan het niet zoals in Word, waar de spellingscontrole, na het intikken van enkele woorden zich automatisch aan de taal aanpast? Wat de foto's betreft, het gaat in het kader van een hobby, om duizenden foto's van websites gehaald. Dus de meeste in JPEG-formaat. Bestaat de mogelijk ze te zippen en unzippen?

Geplaatst:
Inderdaad, moet ik telkens de instellingen van WLM wijzigen naargelang het een mail betreft in het Nederlands of Frans gesteld.
Kan het niet zoals in Word, waar de spellingscontrole, na het intikken van enkele woorden zich automatisch aan de taal aanpast?

Dat zou je zelf eens moeten uitproberen, zelf gebruik ik WLM niet.

Misschien dat andere leden hier een antwoord op hebben.

Wat de foto's betreft, het gaat in het kader van een hobby, om duizenden foto's van websites gehaald. Dus de meeste in JPEG-formaat. Bestaat de mogelijk ze te zippen en unzippen?

Je kan de foto's comprimeren met software zoals Winrar of 7-zip.

Hier vindt je er nog enkele.

Geplaatst:

Jpeg is al een gecomprimeerd formaat. Het zippen van jpg afbeeldingen zal dus weinig tot geen plaatswinst opleveren op de schijf.

Wat ik wel al heb ondervonden is het volgende.

Jpg's geimporteerd van de digi camera met een grootte van om en bij de 500 kb.

Met een foto-editor de een resize gedaan naar 99% van het origineel en de grootte op de schijf verminderde aanzienlijk terwijl je eigenlijk niets aan kwaliteit verliest.

Misschien het proberen waard.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.