Ga naar inhoud

Haal beloofde 120 Mbit bij lange na niet, probleem zit in Laptop

Pussyback

Aanbevolen berichten

Beste gebruikers en experts,

Sinds een paar weken heb ik nu 120 Mbit internet van Ziggo. Ik kreeg het installatie pakket thuis gestuurd en direct geïnstalleerd. Vervolgens direct een speedtest gedaan en tot mijn grote schrik zag ik dat ik maar 25-30 Mbit haalde. Dit was natuurlijk een grote teleurstelling.

Ik heb toen direct de helpdesk van ziggo gebeld. Samen met hun heb ik een paar test uitgevoerd op mijn laptop, en hun conclusie was dat het in de hardware van hun moest zitten. Het plan van hun was om een monteur langs te sturen en die zou dan de boel even komen controleren.

Nu is de monteur zojuist langs geweest en die heeft allerlei testen gedaan naar het signaal e.d. Hieruit bleek dat dit allemaal perfect was. Toen heeft hij een speedtest met zijn laptop gedaan en daarop haalde hij 96 Mbit. Nogsteeds niet de beloofde 120, maar het kwam al iets meer in de buurt. Hij wist me te melden dat dit een probleem was met deze modems dat bekend was (dat het niet de 120 haalde maar max 100), en dat ze nog bezig waren met een oplossing hiervoor. Vervolgens heb ik hem met mijn laptop bezig gelaten. Drivers geupdate (had ik ook al gedaan, maar had hij geen vertrouwen in blijkbaar), een paar instellingen bekeken, en zijn conclusie was dat hij er verder niets aan kon doen. Er zat vast iets in mijn laptop (en die van mijn vriendin, zelfde probleem qua snelheid) wat de internet snelheid afkneep. Zijn advies: contact de helpdesk nogmaals en die kunnen je verder helpen, hij ging eigenlijk alleen over het signaal en de modem.

Zo gezegd zo gedaan... Na eerst het standaard nummer te bellen en 3x uitleggen aan de lieve dame die daar zat wat het probleem was, kreeg ik het telefoonnummer van de service plus helpdesk. Deze heeft uiteindelijk mijn laptop over genomen op afstand, en deed hetzelfde als de monteur deed met wat instellingen e.d. Zijn conclusie was dat het niet aan mijn laptop kon liggen, en dat het hoogstwaarschijnlijk aan de verbinding lag. De monteur had waarschijnlijk even geluk gehad met het halen van 96 Mbit op zijn laptop. Mijn argument dat hij 96 haalde bij test 1, ik vervolgens maar 29, en hij daarna weer 96 vond hij blijkbaar sterk genoeg dat het niet een lucky shot was van de monteur. Zijn advies was om een betaalde monteur langs te laten komen voor €75 per 45 min ofzo...

tot zover de klantvriendelijkheid van ziggo (precies de reden waarom ik er 5 jaar geleden bij weg gegaan ben... helaas weinig veranderd)

Mijn vraag nu hier:

Is er iemand / zijn er mensen die mijn probleem herkennen of het eventueel kunnen helpen op te lossen?

wat hardware/software matige informatie:

Modem: cisco EPC3925 (geleverd door ziggo)

kabel: cat 5 (geleverd door ziggo)

laptop: Samsung Q330 (OS: 64bit windows 7)

verder heb ik nog niets aangesloten op de modem/router omdat ik eerst de snelheid eens up to speed wil hebben...

Ik hoop echt dat er iemand is die me kan helpen, daar ik weinig vertrouwen heb in de hulp van ziggo

vr. gr. Stefan

aangepast door Pussyback
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De geschreven mbit wordt nooit gehaald (bij geen enkele provider). Je moet rekening houden met de afstand tot de centrale van de provider.

Je mag al blij zijn dat je de helft haalt van de vooropgestelde mbit.;-) Dat staat meestal in kleine letters bij het contract of website van de provider.

Ik ken er te weinig van om een uitgebreid deskundig antwoord te geven. Wacht op reactie van andere op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je de maximum snelheid niet haalt is normaal, zoals hierboven gesteld.

Kan je het volgende eens uitvoeren ?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

14222d1319540643t-standaardtekst-speccy-speccy-nederlands.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik goed begrepen dat je dezelfde test met dezelfde apparatuur ook gedaan hebt met een andere laptop (van een vriendin) ?

Kan je misschieneens een account aanmaken op deze site en de test gedurende een lange periode laten lopen, 12 uur of zo en het resultaat hier posten ?

klopt, met 3 laptops in totaal dus... de mijne en van mijn vriendin (met resultaat max 30Mbit) en die van de monteur (96-98Mbit)

ik zal de test vannacht eens laten lopen

---------- Post toegevoegd om 23:11 ---------- Vorige post was om 23:06 ----------

ik zie niet waar ik kan instellen dat ik de test langere tijd laat lopen... Onder het kopje "testsuite" kan ik wel een aantal tests laten doen, maar volgens mij niet een langdurige test van 12 uur ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is vannacht wat mis gegaan, ik doe hem nu nog een keer... hopen dat het nu wel werkt

de account is idd aangemaakt ja

wat wel vreemd is trouwens: als ik direct op de modem aangesloten zit haal ik een max van 33Mbit, als ik via 2 switches aangesloten zit op de modem haal ik 40Mbit... erg raar

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.