Ga naar inhoud

Cd/Dvd speler laptop werkt niet

lotte28

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wil vragen of iemand mij kan helpen met het probleem wat ik op mijn TOSHIBA laptop met Windows Vista heb.

Ik heb een paar dagen geleden mijn computer wat opgeruimd omdat hij heel langzaam was. Toen heb ik allemaal programma's en bestanden verwijderd. Nu heb ik iets te enthousiast programma's verwijderd (denk ik) want ik kan nu helemaal geen spelletjes of cd's afspelen op mijn laptop.

Als ik een dvd in de driver stop dan geeft mijn computer niets aan. Als ik vervolgens DEZE COMPUTER open zie ik ook nergens de cd-driver staan nog een pictogram van de cd die in de laptop zit.

Als ik systeembeheer open dan staat er inderdaad een geel driehoekje bij de cd-driver. Ik heb geprobeerd het te verwijderen en de computer op nieuw opgestart (dat heb ik in een andere discussie gelezen) maar dat werkte niet. Ook heb ik geprobeer via "uitvoeren" en dan register iets te doen (stond in diezelfde discussie) maar dit lukt ook niet.

Mijn computer zegt nu telkens ook bij het opstarten dat "Pinnacle stuurprogramma controle problemen heeft gestonstateerd met mijn stuurprogramma instellingen" Als ik dit wil oplossen zegt mijn computer in een scherm dat ik contact moet opnemen met mijn systeembeheerder...

Wat kan ik nog doen zodat mijn cd's en spelletjes het weer gewoon doen?

Alsvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal staat dit zo ingesteld dat het systeem deze wel degelijk zelf aanmaakt,wat zou kunnen is dat tijdens je opschoon actie ook alle herstelpunten zijn verwijderd.

Ik weet dan ook niet of het volgende wel gaat werken maar het is te proberen.

Sluit de laptop af en herstart deze,tokkel nu op de F8 toets tot je een opstartmenu te zien krijgt.

Kies daar nu de optie "Laatst gekende werkende configuratie".

Werkt dat wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiervoor heb ik geen apart programma gebruikt. Ik heb gewoon zelf programma's verwijderd die ik niet meer gebruikte (bij PROGRAMMA's EN ONDERDELEN VERWIJDEREN)... Maar ik denk dat ik mogelijk iets heb aangeklikt wat niet de bedoeling was om te verwijderen. Dus ik heb handmatig programma's verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik denk dat ik mogelijk iets heb aangeklikt wat niet de bedoeling was om te verwijderen

Bij "Programma's en Onderdelen verwijderen" kan je normaal niets fout doen.

Heb je ook lukraak bestanden/programma's verwijderd in de verkenner?

Kan je niet bij stap 2 in de handleiding van systeemherstel hierboven, kiezen voor "Een ander herstelpunt kiezen"?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan word het lastig vrees ik.

Kun je ons eens een afbeelding bezorgen van je apparaatbeheer in je volgende bericht?

Voer ook eens onderstaande uit en meld ook het EXACTE TYPE van je laptop.(vind je terug onderaan op je laptop op een stickertje)

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

14222d1319540643t-standaardtekst-speccy-speccy-nederlands.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb alleen de programma's verwijderd die ik zelf heb geïnstalleerd. Misschien heb ik daarbij toch iets verkeerds aangeklikt? Dat zou kunnen...

Er staat bij mij geen optie om andere herstelpunten te kiezen... Bij Stap 2 krijg ik geen keuze maar gelijk de mogelijkheid om zelf een herstelpunt te maken op dat moment...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.