Ga naar inhoud

Windows Update doet het niet.

El Superior

Aanbevolen berichten

Ik heb al een ander topic bij Internet & Netwerk, dit is een ander probleem maar het zou kunnen dat ze evt. in verband staan met elkaar. Zie hier dat topic: http://www.pc-helpforum.be/f168/ik-heb-wel-verbinding-met-netwerk-37759/

Het probleem met Windows Update dat ik heb is ongeveer dit probleem:

Update Windows 7 blijft herhalen en mislukt | MastConnectHet betreft updates van o.a. .NET framework 4 waar ik problemen mee heb, zie daarvoor mijn 3e post in het topic waarvan bovenaan de link staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je internet regelmatig of bijna constant uit valt en dat gebeurd ook tijdens het downloaden van.... dan kan je ander topic hier mee te maken hebben.

We laten dit topic even open staan, maar er kan beter eerst geprobeerd worden om die internetverbinding terug op zijn pootjes te krijgen.

En dan kijken of Windows updates terug zijn ding doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC Helpforum moderator bericht:

Los eerst je connectieprobleem met internet op, vooraleer onderstaande tips te proberen.

Het betreft updates van o.a. .NET framework 4 waar ik problemen mee heb, zie daarvoor mijn 3e post in het topic waarvan bovenaan de link staat.

Dan kan je best alle versies van .NET Framework laten "un-installen" met de .NET Framework dotnetfx Cleanup Tool.

Dit kan je hier downloaden: https://skydrive.live.com/?cid=27e6a35d1a492af7&id=27E6A35D1A492AF7!390

Pak het zip bestand uit. Dubbelklik op cleanup_tool.exe

Antwoord met Ja als je de vraag krijgt om het programma cleanup te starten. Druk nogmaals op Ja en installeer.

Start het programma en kies voor "Alle .NET Framework versies verwijderen".

Daarna download je opnieuw .NET Framework 4:

Download Details Microsoft .NET Framework 4 (webinstallatieprogramma)

Je krijgt een setup bestand. Dubbelklik op het setup bestand en installeer.

Nu moeten de Windows-updates van .NET Framework 4 geen problemen meer geven.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de duidelijkheid: m'n internet valt niet opeens zomaar weg, maar als ik de PC soms opstart doet m'n browser het niet, maar heb ik wel verbinding met een netwerk. Tijdens de Windows Updates gebeurt dit dus ook niet zomaar.

Ik zal kijken of het effect heeft @ Kurtt :)

edit: ........................................ wtf

23w6vbs.png

Nee dit is geen grap, hij staat al 20 minuten op dit stukje.

EDIT2: Na de 2e keer is het gelukt. Even kijken of de updates het doen...

aangepast door El Superior
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dan dit eens:

1. BELANGRIJK!!!!!!!!

- Eerst .NET Framework laten "un-installen" met de .NET Framework dotnetfx Cleanup Tool.

Dit kan je hier downloaden: https://skydrive.live.com/?cid=27e6a...5D1A492AF7!390

Pak het zip bestand uit. Dubbelklik op cleanup_tool.exe

Antwoord met Ja als je de vraag krijgt om het programma cleanup te starten. Druk nogmaals op Ja en installeer.

Start het programma en kies voor "Alle .NET Framework versies verwijderen".

2.

Daarna download je opnieuw .NET Framework 4 (dit is de standalone installer)

http://www.microsoft.com/download/en/confirmation.aspx?id=17718

Rechtsklik op het gedownloade bestand (van 40 MB) en kies "Als administrator uitvoeren".

Laat nu installeren. (hopelijk bevriest hij nu niet meer op het einde)

Tip:

- zorg dat er zo weinig mogelijk usb apparaten zoals externe harde schijf, ... aangesloten zijn op je pc tijdens de installatie van .NET Framework 4.

Als dat allemaal niet werkt, kan je het tenslotte proberen in veilige modus.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de moeite maar ik had m'n post geëdit. Hij deed het na de 2e keer wel.

Hij gaf toen aan dat er 8 updates waren te installeren voor windows update (4 meer dan voorheen), maar ook nu doet ie het niet.

Hij download en installeert ze simpelweg niet.

Ik zal nu ff kijken of ik .NET assistant 1.0 ofzo kan downloaden zodat ik wat drivers kan downloaden die als dringend staan vermeld bij Dell.

EDIT:

http://support.dell.com/support/topics/global.aspx/support/downloads/en/downloads_faq?c=us&cs=19&l=en&s=dhs

Bij Compatibility staat wat ik nodig heb voor de downloadmanager om mijn drivers te downloaden. Er staat .NET framework 3.5 SP1, maar 4 is hoger, ik neem aan dat dat ook goed is?

EDIT2: Niet dus... ik heb dus 3.5 nodig want die assistant werkt alleen maar voor 3.5

Als ik dan 3.5 doe kan ik drivers downloaden waarschijnlijk, maar dan blijft er wel steeds staan dat ik die windows updates moet uitvoeren...

aangepast door El Superior
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lukt het niet wat Kurtt je vroeg uit te voeren in bericht 5?

Voor de duidelijkheid: m'n internet valt niet opeens zomaar weg, maar als ik de PC soms opstart doet m'n browser het niet, maar heb ik wel verbinding met een netwerk.

Je browser doet het soms niet, maar je hebt wel verbinding met een netwerk???

Welk netwerk? :hmmmm:

kan je de updates van Windows manueel downloaden en installeren?

Dat kan je door naar start dan naar configuratiescherm te gaan.

Daar klik je op windows update.

best ook alle problemen 1 voor 1 proberen oplossen en niet zoals nu alles door elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

U moet 'Windows-onderdelen in- of uitschakelen' in het Configuratiescherm gebruiken om Microsoft .NET Framework 3.5 SP1 te installeren of configureren.

Deze foutmelding geeft ie als ik m wil installeren. Heb hem dus uitgevinkt bij windowsonderdlen blabla en PC opnieuw opgestart en toen nog eens geprobeerd en toen dezelfde foutmelding...

@clarkie: ik ben aangesloten op 'Netwerk 2'. Dat is niet een Thuisnetwerk want op de een of andere manier kom ik daar niet in heb ik al een paar keer vaker geprobeerd, maar das een ander probleem denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.