Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi there. Heb een pc met draadloze verbinding met het internet via een modem "Wifi Voice Gateway" CH6541E, die tegelijk de functie van modem EN router vervult. Een wifi-scanner gedownload van het internet meet als signaalsterkte van -75 tot -85 dBm. Ik lees, ook op het internet, dat dit een nogal TRAGE verbinding is.

Mijn vraag hieromtrent : Wordt met TRAAG bedoeld dat :

- de pc daadwerkelijk trager gaat werken (vb. het duurt langer voor een download) of

- dat het langer duurt vooraleer men berbonden is met het internet, maar eenmaal verbonden de pc niet trager (zie hierboven) werkt ?

Geplaatst:

Met traag wordt de snelheid van de internetverbinding bedoeld...deze kan je bepalen wanneer je een Speedtest (klik er op) uitvoert.

Vergelijk nadien het resultaat met de snelheden die je zou moeten behalen volgens je abonnement bij je provider.

Geplaatst:

De gemeten waarde in dBm heeft te maken met de sterkte van het signaal...wanneer je je pc of laptop laat zoeken naar draadloze verbindingen worden er een aantal gedetecteerde netwerken weergegeven, met de bijhorende signaalsterkte...

Ergens wat te vergelijken met het aantal 'streepjes' op je gsm : goede of sterke ontvangst...het gaat dus enkel om de sterkte, niet om de snelheid...

De snelheid wordt bepaald door datgene wat je abonnementsformule voorziet bij je provider...ik behaal 28,51 Mbps en mijn abonnement voorziet 30 Mbps...

Meer diepere info over de sterkte van een Wifi-signaal vind je als je hier klikt.

Geplaatst:

Ik maak ook wel eens gebruik van zulke tools.

Bij de tools die ik gebruik is hoe hoger het getal hoe beter de signaal kwaliteit en sterkte.

Dus -78dBm is een beter verbinding dan b.v -48dBm, althans bij de tools die ik in gebruik heb.

Dit zul je ook merken indien je over een laptop beschikt dat als je korter bij de draadloze router zit het getal hoger zal zijn dan wanneer je b.v. in de tuin zou zitten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.