Ga naar inhoud

Welke taal/platform

Fly925

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb misschien een beginnervraag. Ik interesseer me wel in het maken van websites en blogs.

Ik geef als gastdocent soms les , maar niet in informaticaonderwerpen natuurlijk. Nu heb ik het idee om een deel van de cursus op een online manier te geven, zogezegd een CBT Computer Based Training.

Zie het als een powerpoint die bereikbaar is op het internet, toegankelijk mbv een username en powerpoint. Op het einde van de les is er een kleine multiple choice test , dus waarbij de studenten inputs moeten geven, en helemaal op het einde krijgen ze een certificaat dat ze de les gevolgd hebben.

De vraag is nu welke taal je gebruik om zulke applicatie op het internet te zetten. Ik lees veel over php en mysql. Valt dit hieronder ?

De volgende stap zal een online applicatie zijn om met een invulblad gegevens ( zo een 20 tal variabelen) te verzamelen en die naar een database te schrijven. Ik zoek een manier om een zo professioneel mogelijk uitziend formulier te ontwerpen ( welk programma gebruiken ). is dit ook weer te doen met php en mysql ?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

beste fly,

je zegt dat je graag een powerpoint op het internet wilt hebben,

je kunt hem waarschijnlijk wel online zetten om te downloaden, maar om met php in een powerpoint te gaan werken op het internet is mij onbekend,

wat je beter zou kunnen doen is een link onderaan de powerpoint zetten, waarnaar ze worden gelinkt,

of je moet gewoon je hele powerpoint page voor page online zetten,

als je dan die multiple choice test wilt afnemen zou ik php ook sterk aanraden,

en als ze op het laatst ook nog de mogelijkheid hebben om hun naam op te geven (voordat ze het certificaat krijgen)

zul je het certificaat ook nog persoonlijk kunnen maken, bijv.

JAN heeft deelgenomen aan deze les.

dit is leuk en aardig maar als toch 1 v/d leerlingen aan de haal gaat met die certificaten kun je dan ook nog mysql erbij gebruiken.

mysql is eigenlijk niets anders dan het oplaan van data, die te bereiken is met wachtwoord en gebruikersnaam,

dus je zou ook kunnen doen dat als ze klaar zijn hun naam wordt opgeslagen in de mysql database en dat je dan zo kunt lezen wie er wel de opdracht heeft gemaakt en wie niet.

als laatste vraag had je iets over een applicatie, een soort invulblad, ook deze is gemakkelijk te maken, je kunt de html code <form> gebruiken en dan weer met een php script alles laten opslaan in mysql, zodat je deze makkelijk kunt bekijken en eventueel kunt ophalen in de site.

als je graag een paar voorbelden wilt moet je maar nog een keer reageren,

ik hoop je geholpen te hebben.

mvg,

Siem.W

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.