Ga naar inhoud

Outlook en telenet

beezzzt

Aanbevolen berichten

Groeten allemaal,

Ik ben nieuw hier en niet al te handig met computers :embarassed:.

Ik heb een vraagje ivm een telenet-account in Outlook.

Wij hebben één telenet-mailbox waarop twee E-mail adressen zijn aangemaakt. Eén voor mezelf en één voor de vrouw. De vrouw vond die Outlook maar een gedoe en gebruikte deze niet...tot ze heden ontdekte dat dit programma eigenlijk toch wel handig bleek te zijn.

Dus stelde ik daarnet de Outlook in op haar laptop en hing ik haar telenet-mailadres eraan.

Probleem is nu dat alle mails die naar mijn telenet-mail gestuurd worden verschijnen in de outlook van mijn vrouw en vice-versa. Diegene die het eerst outlook opent krijgt alle mails eigenlijk binnen. Ik vermoed dat dit als reden heeft dat we maar over één mailbox beschikken en de mailserver van telenet geen onderscheid maakt in de verschillende mail-adressen van de gebruikers binnen zo een box.

Kan ik ergens een instelling wijzigen zodat de juiste bestemmeling de juiste mail in zijn/haar outlook krijgt en hoe dien ik dan tewerk te gaan.

Graag info in mensentaal want mijn "computerees" is niet echt up to date, sorry.

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je veronderstelling is correct. Je hebt één mailbox met twee "aliassen".

Indien je abonnement het toelaat moet je bij telenet een gebruiker bij aanmaken.

Je logt dus in als hoofdgebruiker en maakt een bijkomende gebruiker aan. Deze krijgt een aparte gebruikersnaam en paswoord en ook een aparte mailbox. Je verwijderd de alias van je vrouw van de account van de hoofdgebruiker en voegt hem toe aan de account van de bijkomende gebruiker.

Nu moet je in de outlook van je vrouw de gebruikersnaam en paswoord van de bijkomende gebruiker in de "account" gegevens nog aanpassen.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt voor 1 account 2 submails gemaakt.

Je kan beter 2 accounts maken en dus 1 voor u en 1 voor uw vrouw.

Ga naar mijn telenet

Klik op mijn internet

Klik op Mailbox beheren en verwijdert daar de mailadres van uw vrouw en klik bevestinging aanpassen

Klik nu op Mailbox aanmaken en maak voor uw vrouw een emailadres en klik bevestinging aanpassen

Je ziet bovenaan een andere account nummer zoals t124578

Dat hebt je nodig voor de instelling voor outlook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.