Ga naar inhoud

Windows laten denken dat ik op een hogere resolutie draai.

Airandius

Aanbevolen berichten

Ik probeer een spel te spelen in windowed mode, het gaat hier om het spel Dungeon Siege II.

Ik doe dit omdat het spel mijn native resolutie van 1366x768 niet ondersteunt.

Nu heb ik de resolutie van het spel aangepast naar 800x600 en in de command line parameters heb ik het command staan dat het spel geforceerd in een window moet.

Geen probleem dacht ik. Als ik dat doe krijg ik echter een pop-up dat aangeeft dat de resolutie van mijn computerscherm groter moet zijn dan de start resolutie van het spel (1024x768).

post-6981-1417704628,3753_thumb.png

Nu is dit heel erg vervelend aangezien ik het spel gewoon in 800x600 start. Blijkbaar start het spel eerst op in 1024x768 voordat het veranderend naar 800x600.

(Zowel de .ini van de applicatie geeft de resolutie van 800x600 aan als de graphics menu in het spel.)

Nu is mijn vraag of ik iets kan doen aan mijn Windows 7 waardoor deze aangeeft dat de resolutie hoger is.

Hierdoor gaat die pop-up wellicht weg en kan ik het wel in een window van 800x600 spelen.

(Ik snap prima dat de resolutie niet hoger kan dan mijn native resolutie. Ik wil alleen dat applicaties denken dat ik wel een hogere resolutie heb.)

Als iemand echter een andere methode heeft om deze message weg te halen dan is dat ook prima.

Ik heb zelf niet iets kunnen vinden op het internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Windows 7 64bit Home Premium.

Het spelen van het spel werkt prima in Windowa 7, in fullscreen dat wel.

Windowed wil hij echter niet beginnen omdat de start op resolutie niet kleiner is dan mijn native resolutie. Vervelend maar als er niet een truck is die ik kan gebruiken dan houdt het op.

EDIT:

Ik herinnerde me dat er een commando (iets met shift of control) was waardoor je een programma kon laten switchen van fullscreen naar een window indien het programma het ondersteunde.

Weet iemand wellicht wat de commando hiervoor is?

aangepast door Airandius
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.