Ga naar inhoud

Visual Basic

Fonzi

Aanbevolen berichten

Hoi vrienden,

ik krijg Visual Basic maar niet opgestart. Eerst en vooral melden ik niet echt programeer-ervaring heb, gewoon wat ge-experimenteerd met "justBASIC", alleen heb ik zoveel gelezen over Visual Basic ik liever daarmee zou willen experimenteren, helaas krijg ik het maar niet aan de praat. Heb de 2008, 2010 en Visual Studio geprobeerd, helaas steeds niets. Ik krijg nochtans steeds de melding de installatie gelukt is, ga ik naar start -> programmas vind ik wel degelijk de map Visual Basic, helaas als ik die openvouw krijg ik een lege map :-/ . Ook heb ik geprobeerd in de map programs de, hoe moet ik het zeggen, de .run te vinden helaas niets, alleen een .exe bestand om de installatie te herbeginnen. Begrijp het niet omdat ik voor andere programmas via die weg wel programmas gestart krijg. Ook heb ik alle updates gedaan ik maar kon doen. Het moet iets stom zijn volgens mij, de 2008 gaat niet onder windows 7 als ik goe gelezen heb, maar 1 van die ander 2 moet toch gaan, ik word er onnozel van, daarom alvast bedankt voor de moeite. Grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je justBasic van deze site gedownload?

Dan met de rechtermuisknop op jbwin101.exe en dan run as administrator geklikt?

Standaard wordt het C:\Program Files\Just BASIC geïnstalleerd maar probeer een ander partitie zoals D:\Program Files\Just BASIC

Ik heb het zojuist getest en het werkt in Windows 7

Ik heb wel 32 bits maar normaal gezien zou het ook in 64 bits moeten kunnen.

Hebt je Visual Basic 2010 Express gedownload?

Zou in principe in Windows 7 moeten werken.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja die justBasic die ging van de eerste keer, zou alleen liever wat met met Visual Basic spelen omdat ik daar meer tutorials van kan vinden, helaas doet die moeilijk. Ja heb die gedownload, net zoals de 2008 express en Visual Studio 2010.

Heb net willen proberen op een ander partitie zoals je zei en krijg volgende melding..

"You cannot change the location of the component or its subcomponents because the component has already been stored in a different location, or it has a dependency on a file already stored in a different location."

Misschien restjes van de installatie van die 2008 of die Visual Studio, ik weet het niet ken er niet zoveel van...

Denk ik gewoon formatC ga doen dat alles weg is en dan nog is proberen, het zal dan wel gaan, hopelijk ... :-)

Alleszinds bedankt voor de hulp dude

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet niet de ganse pc herinstalleren.

Ga naar configuratiescherm - programma's en onderdelen en verwijder alles wat je vind ivm visual studio of VS express.

Ruim dan het register op met CCleaner.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Ga dan naar deze pagina en kies je taal (English) bij de all-in-one iso.

Sla het iso bestand op en brand het nadien op een cd/dvd met de optie image naar cd/dvd branden.

Dan kan je vanaf de cd/dvd de gewenste installatie (visual basic) uitvoeren.

Neem ook eens een kijkje bij de MSDN Library voor meer informatie over hoe je VS gebruikt en hoe je met VB een toepassing kan opbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.