Ga naar inhoud

Qnap TS 110 Turbo Nas.

rob

Aanbevolen berichten

• Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hello ProMind .

Ben hier terug met een Nas probleempje .

Heb Qnap NetBak Replicator gedownload , geinstalleerd -- so far so good .

Maar ik krijg geen verbinding met dit ding , hij vraagt de usernaam en het paswoord van de Nas !

Dat vul ik in ( hetzelfde als waarmee ik verbinding maak met de Nas ) maar het program neemt het niet aan !

Heb mijn paswoord al eens simpel gemaakt en terug geprobeerd , maar zonder success :thumpdown:

Heb hier een afbeelding bijgevoegd .

post-673-1417704636,7208_thumb.jpg

Iemand een idee ? en raad !

Grtj.

Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft elke gebruiker van NAS rechten op bepaalde shares. Wanneer je NETBAK installeert moet je er voor zorgen dat de gebruiker ook rechten heeft op de share die je gebruikt voor de backup. Ik vermoed dat de gebruiker waarmee je aanlogt op de NAS geen rechten heeft op de share.

Dus via de administratie terug aanloggen op de NAS en de juiste gebruiker de juiste rechten geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok Pro Mind -- alles werkt -- back up is ready -- Netbak werkt !

Bedankt voor de hulp man .

Ik heb nog een probleempje wat ik uit moet zoeken , en dat is dat Twonky Media , geinstalleerd op de Nas , elke video niet wil afspelen , de video's converteren in wmv of MP 4 , het lost niets op -- moet er wel bijzeggen dat het gedownloade video's van You Tube zijn , de ik nadien dan geconverteerd heb naar wmv en mp4 .

Heb wel filmpjes van mijn eigen camera geconverteerd in wmv en die draait Twonky Media wel af ??

Dat moet ik dus nog uitzoeken !

Is er nog iets vergelijkbaar als twonky Media -- en werkt het ook in Qnap Nas ?

Anyway bedankt .

Rob.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Help ProMind of anybody !

Gisteren CCleaner eens laten draaien en ook een update van Zone Alarm gedaan -- alles ok --alleen mis ik nu mijn Nas in mijn netwerk -- is verdwenen !!

Kan de nas nog wel bereiken met Qnapfinder maar ik kan geen verbinding meer maken vanuit netwerk op de Pc laptop :hmmmm:

Ook Qnap Netback Replicator vindt kan geen verbinding meer maken -- wat is er gebeurd ??

Help :argh:

Rob.

post-673-1417704644,1566_thumb.jpg

post-673-1417704643,9719_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello ProMind .

Ja je idee was juist -- firewall zone alarm en nadien de firewall van windows uitgeschakkeld !! en daar was de Nas terug in verkenner :D

Maar inloggen van daaruit werkt nog niet -- neemt geen enkel passwoord aan :hmmmm:

Zie Afb.

post-673-1417704645,8187_thumb.jpg

Ook NetBack replicator logt niet in -- hij kan niet inloggen zegt hij :-(

Good Lord -- wat een problemen om een Nas aan de gang te krijgen :argh:

Rob.

post-673-1417704645,7782_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het geen goed idee zijn om terug te gaan naar fabrieksinstellingen en terug opnieuw te beginnen ?

Als ik dit doe kan ik opnieuw alles instellen maar Ik ben niet zeker of de Harde schijf van de nas dan ook geformateerd wordt ? weet jij dat ?

Fabrieksinstellingen herstellenOm alle instellingen terug te zetten naar standaard waarden, klik [RESET].

Opgelet: Wanneer u op [RESET] klikt op deze pagina worden alle gegevens, gebruikers, Privé Gedeelde Map en systeeminstellingen gewist en terug gezet naar standaard waarden. Zorg dat u van alle gegevens en instellingen een reservecopie heeft alvorens de NAS te resetten.

Rob.

aangepast door rob
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.