Ga naar inhoud

Nas server instellen.

schilderehbo

Aanbevolen berichten

Hallo forum lezers,

Ik heb sinds een week of 2 een Nas Server (QNap TS-112) en na wat gestoei kom ik er wel op via me netwerk maar niet via het internet. ik heb bij DYNDNS.com een domein aangemaakt maar zelfs dat lukt niet ik weet ook niet hoe en wat ik bij de instellingen moet invullen statisch of dynamic en zo ja wat dan precies. in me router staat UpNp aan en poort 8080 open firewall is down en nog lukt het niet maar het kan zoveel zijn en misschien iets kleins wie kan mij helpen. ik heb mijn QNap TS-112 aan me Upc router gehangen.

alvast bedankt voor de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je dient met Qnap finder de Nas een vaste IP adres in te geven.

Dan dient je de poort te open.

[ATTACH=CONFIG]14434[/ATTACH]

Dan in de router poort openen naar de IP adres van de Nas en de poort openen( in dit geval 8090)

Dan bij dyndns uw router opgeven

Hebt je dat zo gedaan?

Eventueel dyndns adres en dan 8090 opgeven bijvoorbeeld naamdyndns.be:8090

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien de NAS als IP adres 192.168.0.100 is dan zo instellen.

Ik kan eerste tekening niet goed lezen maar denk dat ik 8095 ziet staan anders 8095 van onderstaande veranderen.

Bij de tweede tekening:

Vak 1 = 100

Vak 2 = 8095 en vak 3 = 8095

Both wijzigen in beiden of TCP/UTP

Enabled aanvinken.

Als dat geluk is dan kan je op uw eigen computer testen door in de browser http://192.168.0.100:8095 in te vullen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat begrijp ik tot nu toe maar via me netwerk kom ik wel op me Nas server maar niet via een pc ergens anders via het internet want die heeft niets aan mijn locale netwerk ip !

---------- Post toegevoegd om 12:06 ---------- Vorige post was om 12:01 ----------

Als ik nu dat ip adres zelf invult dan krijg ik search results nul

---------- Post toegevoegd om 12:06 ---------- Vorige post was om 12:06 ----------

maar ik geef het op knallende koppijn ervan zijn zoveel mogelijkheden.

bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.