Ga naar inhoud

HELP! Internet valt uit bij vinden van andere netwerken

ken23

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik zit al enige tijd met een irritant probleem en vond het nu toch wel tijd om even hulp te zoeken ervoor.

Het is zo dat mijn internetverbinding altijd wegvalt als mijn computer andere netwerken vindt (van de buren).

Het helpt dan meestal als ik de verbinding verbreek en herstel, maar dat is gewoon geen permanente oplossing..

Meestal moet ik wel één keer per dag de modem en router rebooten, omdat de verbinding soms gewoon helemaal wegvalt..

Verbinding met de router is er dan wel nog, maar internet doet het dan niet meer.. Ik weet niet hoé dit komt, maar ik zou het wel graag gaan oplossen. Dit komt 100% zéker door de aanwezigheid van andere netwerken. Het is alsof de computer de hele tijd denkt dat hij verbinding moet maken met een ander netwerk of zo als hij er een vindt.. Meestal vind ik wel 4 tot 5 andere netwerken. Terwijl ik alleen wil dat m'n pc met mijn netwerk verbonden blijft.

De nieuwste driver is geînstalleerd voor de wireless assistant, geen probleem. Systeem: Windows 7, 64 bit

Router: 615 DIR D-link, de router is zéker het probleem niet aangezien ik net een nieuwe router heb geînstalleerd.. Ik had deze problemen NIET met mijn oude pc.

Bestaat er een manier om die netwerken te gaan 'negeren' of zo? Het zou super zijn als ik dit kon oplossen!

Bedankt voor jullie hulp alvast!

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

Bedankt voor je reactie!

Het is zo dat alleen de netwerken waarmee ik ooit verbonden ben geweest in die lijst staan, de andere niet gewenste netwerken staan wel in de lijst van draadloze netwerkverbindingen rechts onderaan.. die kun je wel uitvinken maar als je de volgende keer aanmeldt is 't gewoon weer van dat.. Dus blijkbaar werkt dit niet op Windows 7. Is er nog een andere mogelijkheid om dat te doen?

Wat ik nu wel heb gedaan is bij eigenschappen van mijn voorkeursnetwerk de volgende dingen aangeklikt:

V Verbinding met een beschikbaar voorkeursnetwerk maken (had ik nog niet gedaan)

V Verbinding maken, zelfs wanneer het netwerk zijn naam niet uitzendt. (Is dit verstandig? Kom ik dan niet in de problemen als ik ooit verbinding wil maken met andere netwerken (niet thuis)?)

Hopelijk helpt dit wat..

Ik houd je op de hoogte.

Bedankt!

Mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft, of iemand anders,

Ik heb nog altijd hetzelfde probleem.

Maar, ik heb de computer eens zelf een diagnose laten zoeken en blijkt dat als Internet uitvalt, dat komt omdat de DNS-server niet reageert.. en dan moet ik meestal router en modem opnieuw opstarten..

Waaraan kan dit liggen.. Slechte modem? ('t is een Motorala modem, gekregen van Telenet..)

Of iets anders? Instellingen of zo, of dan toch problemen door andere netwerken?

Bedankt!

Mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.