Ga naar inhoud

BSOD (laatste check voordat ik em binne breng)

Gast

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik had last van BSOD en een vriend van me zei dat slaapstand misschien een oorzaak was, deze had ik uitgezet en was het voor een tijdje weggebleven. Nu is het terug. Ik heb dan maar de PC terug gezet zoals die was toen die nieuw was (register en ALLES geformatteerd en opnieuw geinstalleerd) Nu krijg ik weer BSOD. Die vriend zei dan dat het aan de hardware lag en dat ik hem beter kon binnen brengen, maar bij die herinstallatie kreeg ik meldingen van stuurprogramma's dat die geen geldige handtekening hadden en dat het dus misschien wel aan de software ligt? deze melding kreeg ik zo'n 2-3 keer dus bij verschillende stuurprogramma's. Wat moet ik nu doen?? ik heb de dumpfiles van de BSOD en bluesceenview.

Hier wat screenshots :D

http://i.imgur.com/YiaTA.png

http://i.imgur.com/CKyFp.png

http://i.imgur.com/Ir4QN.png

als jullie meer info of dergelijke nodig hebben meld het dan even :)

Ook twijfel ik waaraan het ligt. Die ene vriend had hetzelfde en die zei dat het aan het RAM geheugen lag, hij verving het en toen was het opgelost. Vorige keer zeiden jullie dat het aan mij video kaart lag. Ook weet ik dat Windows 7 bugs bevat die dit probleem kunne veroorzaken zoals het opzetten van slaapstand en nog een paar andere reden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet ik dit de hele nacht op late staan?... en wat doet dit ding eigenlijk? controleren op hardware/software fouten? :) gewoon om te weten. Ik zal het deze nacht op zetten

Bewerkt:

** Memtest86+ V4.20 (25/01/2011) **

de 2e heb ik gedownload die is toch goed hé?

aangepast door Dalderup
Link naar reactie
Delen op andere sites

De foutmelding gaat over fouten met "page-file" en dit kan in het geheugen zitten of op de schijf.

Als de geheugencontrole geen fouten aan het licht brengt, doe dan een schijfcontrole.

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf (de C schijf in dit geval).

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foutmelding gaat over fouten met "page-file" en dit kan in het geheugen zitten of op de schijf.

Als de geheugencontrole geen fouten aan het licht brengt, doe dan een schijfcontrole.

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf (de C schijf in dit geval).

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

hoelang kan dit duren? handig om te weten, niet dat ik het nu doe en het de hele dag in beslag neemt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt alvast voor alle snelle reacties. Ik ga die memtest vanavond opzetten en afhankelijk van de resultaten de schijfcontrole misschien ooknog.

Nog even een laatste vraagje, als ik morgenochtend ofso de memtest af wil zetten hoe moet ik dit dan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een laatste vraagje, als ik morgenochtend ofso de memtest af wil zetten hoe moet ik dit dan doen?

Via de ESC-toets...check voor het beëindigen van de test wel of er errors worden weergegeven, zie laatste screen in deze handleiding...maak in dat geval een foto van het scherm met de resultaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.