Ga naar inhoud

Mozilla Firefox en Thunderbird

emmanujan

Aanbevolen berichten

Mijn Thunderbird programma werkt niet meer sinds ik de 7.0.1 heb gedownload. Niet wordt ik telkens gevraagd naar een hoofdwachtwoord dat ik niet weet te vinden. Maar voor de rest is het ook maar niets. Als ik Thunderbird verwijder en opnieuw probeer met de hoop mijn account opnieuw aan te maken vindt ik alleen de oude gegevens waarmee ik niet bij mijn e mails geraak. Bestaat er een mogelijkheid om met een propere lei te vertrekken en wat moet ik daarvoor doen? Ik heb windows Vista home premium en gebruik ook Mozilla Firefox. Graag een duidelijke uitleg die ook een leek verstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor pc dude.

Ik heb die gegevens maar telkens ik die wil gebruiken dan stopt het ergens omdat Thunderbird zegt dat die gegevens reeds in gebruik zijn. Thunderbird vind ik goed omdat Firefox nog niet zooo veel in gebruik is en virusaanvallen minder frekwent voorkomen geloof ik.

Voor Dasle

Ik ben geabonneerd bij Telenet.

Dank u wel als jullie mij wilt helpen, ik ben juist geteld 58 jaar ouder dan jij pc dude.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Hoi emmanujan,

Mocht je email het nog niet doen stel ik voor dat we met een propere lei beginnen en de aangemaakte accounts die niet werken verwijderen.

In Thunderbird ga je naar de e-mailwerkbalk die je links bovenaan terug vindt

post-24526-1417704644,4251_thumb.png

Klik op Extra en in het menu wat verschijnt kies je Accountinstellingen

In het venster wat opent worden nu je e-mail accounts weergegeven, selecteer hier je account door op je e-mailadres te klikken, vervolgens klikt je onderaan op Accountacties.

In het menu wat verschijnt kies je Account verwijderen

Je krijgt een venster waar je het verwijderen dient te bevestigen door op OK te klikken.

Geef maar een seintje als je zover bent, dan gaan we stap voor stap verder om je e-mail account in te stellen. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Kies dan onder accountacties E-mailaccount toevoegen waarna je dit scherm krijgt.

post-24526-1417704647,9354_thumb.png

1-Bij naam zet jij je naam zoals je wil dat deze door anderen gezien als ze een mail van je ontvangen

2-Hier vul je het e-mailadres in wat jij gebruikt voor het versturen van e-mails.

3-Hier vul je het wachtwoord in wat je gekregen hebt van Telenet om toegang tot de mailserver te krijgen.

Dit staat vaak in een brief wat je van Telenet toegestuurd hebt gekregen of het kan in je beleefbox zitten wanneer ze alles zijn komen installeren bij je thuis.

Controleer dat Wachtwoord onthouden is aangevinkt!!

Klik dan op Doorgaan

post-24526-1417704647,975_thumb.pngThunderbird gaat nu opzoek naar de server instellingenen als dit klaar is ziet het venster als in bovenstaande afbeelding uit.

Klik dan op Handmatige config

waarna je het volgende scherm krijgt.

post-24526-1417704648,1689_thumb.jpg

Controleer de instellingen in het rood omlijnde vak en waar nodig pas je deze aan.

Bij gebruikersnaam vul je de gebruikersnaam in die je van Telenet hebt gekregen.

Druk dan eens ter controle op Hertesten.

Lukt dit zover? ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.