Ga naar inhoud

msiahu32.dll - foutmelding


Dave0512

Aanbevolen berichten

Ik heb dus 4 keer geprobeerd om die scan uit te voeren en iedere keer kreeg ik na x tijd een blauw scherm (Physical Memory Dump Error) te zien startte hij gewoon opnieuw op.

Dan heb ik een zelfde soort test geprobeerd met Malwarebytes' Anti-Malware, maar ook hier exact hetzelfde probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Dr.Web CureIt en sla het op je bureaublad op.

  • Dubbelklik drweb-cureit.exe en sta het toe om te express scan te starten.
    Indien er een popup verschijnt met het voorstel tot kopen/50% korting mag je deze sluiten.
  • De express scan zal de bestanden scannen die momenteel in het geheugen geladen zijn. Wanneer er iets gevonden wordt klik op 'alles selecteren' kies nu voor 'repareren' en uit het kleine menutje dat verschijnt kies je 'verplaatsen'.
  • Kies bovenaan in het menu voor Language/Taal en wijzig deze naar Dutch (Nederlands) indien deze bij jou anders staat ingesteld.
  • Druk op F9, kies daarna voor het tabblad Acties en stel daar het volgende in onder Malware:

    • Adware: Verplaats
    • Dialers: Verplaats
    • Jokes: Rapportage
    • Riskware: Rapportage
    • Hacktools: Verplaats
    • Haal dan het vinkje weg bij 'Prompt bij actie'.

    [*]Kies daarna voor het tabblad Scan en verwijder het vinkje bij Heuristische analyse.

    Druk vervolgens op Toepassen gevolgd door OK.

    [*]Eenmaal als de korte scan is beëindigd vink je aan: Volledige scan.

    Druk daarna op het groene pijltje (start knop) om de scan te starten.

    [*]Gevonden bestanden worden naar '%USERPROFILE%\DocterWeb\Quarantine' -map verplaatst indien het herstellen niet mogelijk is.

    [*]Nadat de scan gedaan is ga dan naar Bestand en kies Rapportage lijst opslaan.

    Bewaar deze op je bureaublad en sluit daarna Dr.Web CureIt.

    [*]Herstart vervolgens de computer!! Dit is een belangrijke stap want het kan zijn dat Dr.Web CureIt bestanden zal verplaatsen/verwijderen tijdens herstart.

    [*]Na het herstarten, kopieer en plak de inhoud van die log die je eerder hebt bewaard in je volgende post.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus 4 keer geprobeerd om die scan uit te voeren en iedere keer kreeg ik na x tijd een blauw scherm (Physical Memory Dump Error) te zien startte hij gewoon opnieuw op.

Dan heb ik een zelfde soort test geprobeerd met Malwarebytes' Anti-Malware, maar ook hier exact hetzelfde probleem.

Dat is een gevreesd BSOD (Blue Screen Of Death).

Om te achterhalen wat hiervan de oorzaak was, mag je het volgende doen.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is ook Dr. Web vastgelopen met een blauw scherm. Hieronder de gegevens van de laatste 5 blauwe schermen.

10-11-2011 11:35:39

KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

0x00000077

ntoskrnl.exe

ffffffff`c0000185

ffffffff`c0000185

00000000`00000000

00000000`2a538000

9-11-2011 14:49:15

KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

0x0000007a

ntoskrnl.exe

fffff6fd`30003d10

ffffffff`c0000185

00000001`2cd35860

fffffa60`007a24dc

9-11-2011 13:44:13

KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

0x0000007a

ataport.SYS

fffff6fd`30003cc8

ffffffff`c0000185

00000000`5fd40860

fffffa60`00799008

9-11-2011 0:50:18

KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

0x0000007a

ataport.SYS

fffff6fd`30003d10

ffffffff`c0000185

00000000`4641d860

fffffa60`007a2008

8-11-2011 21:43:45

KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

0x0000007a

ntoskrnl.exe

0x0000007a

ffffffff`c0000185

00000001`2bb23860

fffffa60`0079e4dc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is opgelost!

Via het programma "Autoruns for windows" kreeg ik een gedetailleerd overzicht van de opstart. Waarbij ik het volgende kreeg te zien:

post-13360-1417704635,9719_thumb.jpg

post-13360-1417704636,0072_thumb.jpg

Ik heb die MSIDLL uitgeschakeld en verwijderd (via het programma) waardoor de foutmelding was verdwenen!

aangepast door Dave0512
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.