Ga naar inhoud

oplader acer


ixcetotis

Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop thuis staan van acer. Een redelijk nieuw model. Laatste tijd deed hij niet meer fatsoenlijk opladen. een week geleden hield de oplader er helemaal mee op. eerste hadden we het idee dat het aan de laptop zelf lag, maar het viel me op dat het lampje gewoon niet aan ging. Dus een nieuwe oplader van acer besteld. zelfde specificaties, daar heel erg op gelet. Met deze leek het probleem opgelost. Maar na twee dagen weer hetzelfde probleem. Ik heb de zelfde laptop met dezelfde lader toen in een ander stopcontact gedaan, geen enkel probleem meer. in het eerste stopcontact werkt een ander laptop ( compaq ) mett de orginele oplader van die laptop, laadt wel gewoon op, andere apparaten werken ook gewoon op het stop contact, dus daar ligt niet aan.

Maar wil graag weten waarom de nieuwe oplader het dus niet doet in dat stopcontact en wel in een ander stopcontact. alvast bedankt voor reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een redelijk nieuw model.

Dan is mogelijk nog sprake van wettelijke garantie ?...

Dus een nieuwe oplader van acer besteld. zelfde specificaties, daar heel erg op gelet

Die nieuwe oplader is die origineel van Acer of is die geschikt voor Acer, dus van een ander merk zoals bijvoorbeeld Trust ?...

nee de eerste adapter werkt geheel niet meer. met verschillende netsnoeren en stopcontacten geprobeerd

Werkt de laptop puur op netspanning, dus met verwijderde batterij en enkel met de oplader ?...probeer dit eens voor de twee opladers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hipro zou inderdaad de huisleverancier zijn van Acer, alhoewel ik persoonlijk de voorkeur geef aan originele onderdelen, zeker wat betreft batterijen en opladers.

Als je als particulier een nieuwe laptop koopt bij een professionele verkoper is er een wettelijke garantie (klik er op) van toepassing van twee jaar...dus ook op de oplader. Er zijn merken / verkooppunten die daar moeilijk over durven te doen, maar als je op je strepen staat en verwijst naar de Wet van 1 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen kunnen ze niets anders dan het onderdeel te vervangen in garantie. Deze wet is vanaf 1 januari 2005 van toepassing voor elke productaankoop. Indien men halsstarrig blijft weigeren kan je online klacht indienen.

Tijd dus om dat stopcontact te checken / te vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.