Ga naar inhoud

na verhuis telenet met powerlines plots geen internet op vaste pc, wel draadloos

SALOEK

Aanbevolen berichten

Twee weken geleden heeft telenet me verhuisd naar mijn nieuw adres.

De kabel komt boven toe in het toilet, daar werd door de installateur een modem en 1 powerline geplaatst.

Op het gelijkvloers zitten nu twee powerlines, 1 voor de digibox en 1 voor mijn vaste pc.

Na zijn vertrekt werkt alles, ook draadloos internet op laptop over de ganse woning. Na een week valt mijn internet op vaste pc weg. Fout : lan beperkte of geen verbinding. Ik kies herstellen en hij kan geen ip-adres ophalen.

In uitoeren-cmd- ipconfig staat enkel de 2 laatste lijnen niet ingevuld(nl. DNS en DNS extensie).

Ik heb reeds de powerlines eens gewisseld van plaats maar niets helpt. De powerlines staan alle drie op groen, de modem lijkt ook ok, ik heb hem reeds enkele malen opnieuw opgestart. Rare is dat draadloos internet wel nog werkt.:dong:

Kan iemand mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je hebt wel interactiviteit op je digibox (nieuws opvragen bevoorbeeld)

Heb je de PWl verplaatst aan de pc ?

op alle PWL 's branden de groene lichtjes

Zijn het witte TopCom 's, of van die laatste nieuwe zwarte ?

bg

VenimK

Link naar reactie
Delen op andere sites

EUH eigenlijk werkt dingen opvragen aan digibox ook niet meer

ik kan wel mijn opnames bekijken en de tv gids en zo, maar als ik een film zou willen kopen geeft hij foutmelding

ik heb er nu niet op gelet of dit net is gebeurd op het moment dat ik geen internet meer had op vaste pc

in het begin kon ik met de digibox alles

powerlines zijn witte, installateur had ze mee

de groene lichtjes branden overal(3 keer 3)

ik heb de pwl verplaatst omdat hij in het begin oranje stond aan vaste pc, internet ging wat traag dan, maar na in een ander stopcontact te steken staat ie groen, en dat lukte in het begin toch wel

misschien is er inderdaad een verband tussen de interactiviteit van de digibox die is beperkt en het uitvallen van internet op mijn vaste pc, maar wat...dat zou ik niet weten.

kmoet er wel bij zeggen dat VT4 en KA2 altijd als laatste signaal geven als de box opstart, en regelmatig storingen, wegslaan beeld of totaal geen signaal , meestal op die zenders, maar dat kan aan de binnenbekabeling(oud) liggen van de kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

EUH eigenlijk werkt dingen opvragen aan digibox ook niet meer

ik kan wel mijn opnames bekijken en de tv gids en zo, maar als ik een film zou willen kopen geeft hij foutmelding

ik heb er nu niet op gelet of dit net is gebeurd op het moment dat ik geen internet meer had op vaste pc

in het begin kon ik met de digibox alles

powerlines zijn witte, installateur had ze mee

de groene lichtjes branden overal(3 keer 3)

ik heb de pwl verplaatst omdat hij in het begin oranje stond aan vaste pc, internet ging wat traag dan, maar na in een ander stopcontact te steken staat ie groen, en dat lukte in het begin toch wel

misschien is er inderdaad een verband tussen de interactiviteit van de digibox die is beperkt en het uitvallen van internet op mijn vaste pc, maar wat...dat zou ik niet weten.

kmoet er wel bij zeggen dat VT4 en KA2 altijd als laatste signaal geven als de box opstart, en regelmatig storingen, wegslaan beeld of totaal geen signaal , meestal op die zenders, maar dat kan aan de binnenbekabeling(oud) liggen van de kabel

Dus als beide verbindingen (int en interactiviteit ) niet meer werken , met wisselen van de PWL 's ook. Dan moet het toch haperen aan de PWL 's, ook al geven ze een goede status aan. (Kan altijd gebeuren)

Wat je nog wel kan 'proberen' is ff met je laptop vaste internet verbinding proberen maken via de PWL 's

Probeer ze dan zo dicht mogelijk bij elkaar te plaatsen.

en het is ook aannemelijk dat 'de storingen' op je IDTV, komen door het gebruik van oudere bekabeling .

Zorg hiervoor dat je een goede RG6 Coax kabel hebt, en probeer ook 'koppelingen' te vermijden ..

Bg

VenimK

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok zal dat eens proberen met die laptop op powerline te steken. Ik vermoed dat ik dan op de laptop dan eerst de bestaande(draadloze) verbinding moet verbreken. Dan de powerline erin en dan nieuwe verbinding maken ofzo, of doet ie dat automatisch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok zal dat eens proberen met die laptop op powerline te steken. Ik vermoed dat ik dan op de laptop dan eerst de bestaande(draadloze) verbinding moet verbreken. Dan de powerline erin en dan nieuwe verbinding maken ofzo, of doet ie dat automatisch?

Inderdaad best even de Wifi afzetten voor vaste kabel te testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de PWL boven aan modem hapert :)

Dus voorlopig nog proberen, die boven te wisselen met 1 van de 2 beneden.

Indien het met andere boven ingeplugged wel werkt, Telenet bellen voor info wat juist te doen

En Wifi kan je op laptop wel zeg je, (zeker dat je op de modem aangelogged zijt, en geen onbeveiligde wifi zit)

Bg

VenimK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.