Ga naar inhoud

PC start slechts na eerst in veilige modus te schakelen ?

Aanbevolen berichten

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Wabbit,

In normale mode kan ik blijkbaar niet als administrator aanloggen, enkel als eigenaar. En Scannow kan blijkbaar enkel onder 'adminstrator' uitgevoerd worden.

In veilige modus kan ik wel kiezen tussen 'eigenaar' en 'adminstrator', maar in veilige modus kan Scannow eveneens niet uitgevoerd worden.

Zie jij oplossing ?

Gtjes

Imker

Geplaatst:

Wabbit,

Ben er ondertussen wel in geslaagd om in 'administrator mode' Scannow uit te voeren.

Mijn probleem is dat ik een Medion computer heb, met enkel een 'recovery' CD van Windows/XP, dus wanneer er door Scannow gevraagd wordt naar de CDROM van Windows/XP zegt hij telkens 'verkeerde CD'.

Dit wordt dus niks met Scannow ?

Als je nog andere toverstokjes hebt dan is het nu het moment om deze te gebruiken !

Gtjes

Imker:hmmmm:

Geplaatst:

Ken je niemand (familie, vrienden, buren, collega's) die nog een installatieschijf voor XP heeft en die je kan lenen?

Een sleutel/code heb je in principe niet nodig en als er toch een sleutel/code nodig is, kan je je eigen sleutel/code gebruiken die bij je pc hoort.

Geplaatst:

Je hebt de vraag als opgelost gemarkeerd.

Hoe heb je het opgelost?

Misschien kunnen we anderen ook helpen met jouw oplossing.

Om nog een reactie te posten, klik je op de knop "markeer als niet opgelost".

Nadien kan je weer als opgelost markeren.

Geplaatst:

Dat was een vergissing Wabbit.......is inderdaad niet opgelost..............heb met verschillende versie OS geprobeerd, maar systeem zegt telkens 'ingeldige CD'.......dus ik vrees dat ik echt in een 'path' stelling zit ?

Mocht je nog suggesties hebben zijn ze zéér welkom...........uiteindelijk nieuwe systeem generatie ?!

Imker

Geplaatst:

Als je aan een installatieschijf voor Windows XP kan geraken, kunnen we verder.

Andere optie is om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen met de bijgeleverde recovery cd.

In dit geval moet je een backup maken van de persoonlijke (en andere) bestanden die je wil behouden en nadien alle software en updates opnieuw installeren.

Geplaatst:

Wabbit

Heb Scannow kunnen uitvoeren met een Windows/XP Professionel CD, maar :

> Regelmatig 'Probeer opnieuw' icoon moeten klikken om verder te gaan

> Geen Logfile na uitvoering, heb geen bericht gezien omdat ik niet aan de PC zat (duurt uren)

Wat denkt U ? Heb nog geen idee of er iets veranderd is.

Mvg

Imker

post-27827-1417704653,842_thumb.jpg

Geplaatst:

Waarschijnlijk is de scan uiteindelijk wel goed verlopen en zijn enkele bestanden teruggezet.

Maar uit je reactie maak ik op dat het opstartprobleem nog steeds niet opgelost is.

We gaan nog iets proberen maar daar heb je ook de installatieschijf voor nodig.

Stop de installatieschijf van windows in het cd/dvd station en herstart de pc.

Zodra het opstarten begint, druk je op de toets F12

Dan kies je het cd/dvd station als opstartmedium.

Als windows geladen is, kies je voor de herstelconsole door R te drukken.

Typ fixboot en druk enter.

Typ fixmbr en druk enter.

Typ exit en druk enter.

De herstelconsole zal nu afsluiten.

Herstart de pc nu op de normale manier vanaf de harde schijf.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.