Ga naar inhoud

PC start slechts na eerst in veilige modus te schakelen ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wabbit,

Welke installatieschijf bedoel je ? Herinner dat ik enkel een 'recovery CD' heb van mijn OS (zie foto) om terug naar de fabrieksinstellingen te gaan. Verder heb ik een CD Windows/XP Professionel.

Is het de tweede CD die je bedoelt, en kan ik dan niets overschrijven of beschadigen ?

Gtjes

Imker

PS Inderdaad het probleem is nog altijd aanwezig.

post-27827-1417704653,9182_thumb.jpg

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik bedoel de geleende installatieschijf; als je ze nog hebt.

Voor de procedure die ik beschreven heb in bericht nr 30 maakt het niet uit of het een home of een pro is.

Je raakt hiermee ook geen persoonlijke bestanden kwijt.

Geplaatst:

Wabbit,

Ik heb inderdaad een Windows/XP Professionel CD, maar ik weet niet hoe ik deze als opstart medium kan gebruiken, en dus een Fixboot vanuit deze schijf doen ?

De truuk met F12 werkt niet; ik krijg het standaard scherm waar ik de keuze heb tussen normaal opstarten of opstarten in 'recovery mode'.

Als ik opstart in 'recovery mode', dan kan ik enkel C:\Windows als opsatrt medium kiezen.

Als ik deze keuze maak dan kom ik inderdaad in 'recovery mode' en kan ik zowel fixboot als fixmbr uitvvoeren, maar ik vrees dat dan de Boot.ini van de schijf C: herladen wordt, wat waarschijnlijk niet de bedoeling is ?

Graag reflex aub

Mvg

Iùmker

Geplaatst:

Je kan vanaf je cd opstarten door die in de cd-rom te plaatsen dan je PC herstarten.

Op een gegeven moment zie je de tekst " druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd" druk dan op een willekeurige toets.

Druk in het welkomscherm op "R" om de herstelconsole te starten.

Typ het beheerderswachtwoord als erom gevraagd wordt, als het administrator wachtwoord leeg is druk je op enter.Voer verder uit wat in bericht 30 gevraagd wordt.

Geplaatst:

Clarkie,

Dit begrijp ik als de disk een 'boot-able' disk is, maar de installatieschijf van Windows/XP blijkt dit duidelijk niet te zijn ? Dus wat doe ik verkeerd ?

Ik heb geprobeerd om de CDROM als 1ste 'boot device ' in BIOS te plaatsen, maar boot niet op vanaf deze CDROM, waarschijnlijk omdat het geen 'boot-able' CDROM is ?

Misschien eerst Boot CDROM maken, maar dan staan we even ver want deze is dan gemaakt van mijn huidig systeem?

Ik hoop dat we niet naast mekaar aan 't praten zijn, en mekaar misschien niet duidelijk verstaan ?

Ik hoor het wel ?

Gtjes

Imker

Geplaatst:
De truuk met F12 werkt niet; ik krijg het standaard scherm waar ik de keuze heb tussen normaal opstarten of opstarten in 'recovery mode'.

Als ik opstart in 'recovery mode', dan kan ik enkel C:\Windows als opsatrt medium kiezen.

Als ik deze keuze maak dan kom ik inderdaad in 'recovery mode' en kan ik zowel fixboot als fixmbr uitvvoeren, maar ik vrees dat dan de Boot.ini van de schijf C: herladen wordt, wat waarschijnlijk niet de bedoeling is ?

Als je kan opstarten in "recovery mode" en daar de fixboot en fixmbr kan uitvoeren is het ook goed.

Als de boot.ini corrupt is, zal deze verbeterd worden.

Geplaatst:

Ik heb via Start>Uitvoeren>Msconfig alle configuraties uitgeprobeerd, zonder succes.

Ik maak me wel zorgten om de juistheid van Boot.ini (zie bijlage) ; indien het path getest wordt treedt een fout op!

En kan me misschien iemand in 't kort de samenhang en de sekwentie van de bootup procedure beschrijven; samenhang van Bios,Boot.ini, e.a.

Met dank

Imker

post-27827-1417704660,6701_thumb.jpg

post-27827-1417704660,7071_thumb.jpg

post-27827-1417704660,7407_thumb.jpg

post-27827-1417704660,7795_thumb.jpg

Geplaatst:
Als je kan opstarten in "recovery mode" en daar de fixboot en fixmbr kan uitvoeren is het ook goed.

Als de boot.ini corrupt is, zal deze verbeterd worden.

Heb je bovenstaande uitgevoerd?

Geplaatst:

Dat zou toch hetzelfde resultaat moeten geven als uitvoering vanaf de cd maar in dit geval heeft het dus niet geholpen.

Ik vrees dat we ernstig rekening moeten houden met de optie om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen met behulp van de recovery cd.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.