Ga naar inhoud

kapotte batterij van laptop ?


jaak1

Aanbevolen berichten

hallo ,

ik heb een laptop,

medion AKOYA p6630 MD98560

in februarie 2011 nieuw gekocht ,en op dit moment valt de laptop uit als ik de netstekker uittrek

of het schakelaartje uitzet op de voeding ! Hij zegt dat de batterij 100 % geladen is , maar niks is

minder waar, de laptop valt gewoon uit, enkel nog met netspanning !

Hij herkent de batterij wel , want als ik ondertussen de batterij losmaak , dan klinkt er een geluidstoon

en komt er vermelding van geen accu,,,,

op hun website (medion ) lees ik dat batterijen en de capaciteit ervan niet onder de garantie valt,

maar 10 maand is toch wel weinig voor de levensduur van een batterij , dus heb ik een beetje twijfel

of het wel de batterij is,, een logische stap zou toch zijn om hem op te sturen , maar dan ben je hem

minimum 3 weken kwijt, en eigenlijk word hij dagelijks intensief gebruikt,,

dus daarom mijn vraag hier,, heeft er nog iemand hetzelfde probleem, of gehoord van iemand,

of wat zou ik nog kunnen proberen om uit te vissen wat mij zou verder helpen ?

bij voorbaat dank ,

groeten

Jaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je als particulier een nieuwe laptop koopt bij een professionele verkoper is er een wettelijke garantie (klik er op) van toepassing van twee jaar...dus ook op batterij en netspanningsadapter...Er zijn merken / verkooppunten die daar moeilijk over durven te doen, maar als je op je strepen staat en verwijst naar de Wet van 1 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen kunnen ze niets anders dan het onderdeel te vervangen in garantie. Deze wet is vanaf 1 januari 2005 van toepassing voor elke productaankoop. Indien men halsstarrig blijft weigeren kan je online klacht indienen.

Feit is nu wel dat de Medion-verkooppunten geen professionele PC-verkooppunten zijn...:dong:

Neem eens contact op met Medion-support (klik er op)... zo ga je meteen hun visie kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo jaak1,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

hallo Jaak ,

ik heb net dezelfde laptop in de zelfde periode aangekocht bij aldi ,ik heb al telefonisch contact gehad met medion ze zeiden geen garantie meer op baterij ......heb klacht mail gestuurd na dit forum te lezen ,ik kreeg mail terug van medion met vermelding baterij verbuiks art.is en daar maar 6 maand garantie op is en ik moet zien op hun site voor een nieuwe te bestellen , maar ik kijk al geruime tijd op hun site en de baterij is daar nooit op voorraad dus ik zit hier al maanden vast met mn laptop aan de stekker !!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste mensen ik heb dezelfde problemen zie onderstaande: Onderstaande mail gestuurd naar medion. Zie onderstaande reactie van Medion. Ze hebben het over coulance maar er is niets coulance aan 6 maanden garantie. Als je een laptop koopt en vanuit gaat van 3 jaar garantie en achteraf te zien krijgt dat je maar 6 maanden garantie hebt. Schandalig !!! Voor mij geen MEDION!!

Geachte heer/mevrouw,

Sinds een paar maanden geleden begint de accu kuren te krijgen.

Wanneer de laptop aangesloten is op het netstroom dan maakt de laptop een sjiepend geluid.

Wanneer ik de batterij (accu) eruit haal hoor ik dat geluid niet meer. Daarnaast heb ik ook last van het gebeuren dat

wanneer de laptop om de accu werkt (niet op netstroom) het beeld heel erg vaag wordt. Ik heb daarom het vermoeden dat

de accu niet meer goed functioneerd. Daarom zou ik graag de accu willen omruimen voor een nieuwe accu voor de laptop.

Met vriendelijke groet,

REACTIE MEDION:

Uw klantnummer is ***. Gelieve dit nummer altijd op eventuele correspondentie te vermelden.

Zoals vermeld in de algemene voorwaarden, is er geen garantie op verbruiksartikelen zoals accu’s en batterijen. Op deze artikelen houdt Medion toch een garantieperiode van 6 maanden aan en is derhalve coulance onzerzijds.

Wij willen u aanraden onze webshop, www.medionshop.nl (indien woonachtig in België: www.medionshop.be), te bekijken. Hier kunt u alle accessoires en producten vinden die wij momenteel verkopen. Mocht het gewenste onderdeel niet op de site staan, is deze momenteel niet verkrijgbaar. Wij raden u aan later nogmaals te informeren.

Dit is te lezen in artikel 8, “garantiebepalingen en reparatievoorwaarden”, lid 5. Op deze artikelen houdt Medion toch een garantieperiode van 6 maanden aan en is derhalve coulance onzerzijds.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

---------- Post toegevoegd om 18:15 ---------- Vorige post was om 18:11 ----------

Medion klachten KASSA RADAR !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien dit wordt vermeld in de algemene voorwaarden is dit een zeer normale reactie / houding...het gros van de merken geeft geen tot 6 maanden garantie op de batterij, zelfs op een batterij van een laptop uit de "hogere prijsklasse".

Probeer er rekening mee te houden dat je in iemand anders zijn topic post...hoe je zelf een topic opent kan je hier bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.