Ga naar inhoud

PC scherm weergeven op TV


JeroenVD

Aanbevolen berichten

Ik ben gisteren een HDMI kabel gaan kopen voor de verbinding van mijn laptop met de TV. Toen ik dit gisteren voor de eerste keer uitteste, was er geen probleem. Ik sloot de laptop via de kabel aan de TV aan, en het scherm werd gedupliceerd zonder probleem. Ik denk dat ik toen nog geprobeerd had om via Fn + F1 het scherm op 'Uitbreiden' te zetten, en dan is het fout gelopen.

Als ik nu de HDMI kabel aansluit, dan heb ik geen beeld op TV.

Wanneer ik kijk bij Schermresolutie, dan zie ik dat ik "3" schermen heb. Eigenlijk zijn het 2 echte schermen, maar bij het 1e scherm staat er onder Beeldscherm: 1|2. Meerdere beeldschermen. Het 2e beeldscherm (waar dus nummer 3 op staat) heb ik staan Beeldscherm: SAMSUNG. Wat dus mijn TV is.

Indien ik bij het 1e beeldscherm bij Meerdere schermen kies voor 'Het bureaublad uitbreiden naar 1 en 2' krijg ik ook weldegelijk 3 fysieke schermen te zien.

Deze schermen zijn :

1. Scherm van draagbare computer

2. Apparaat weergeven op VGA

3. SAMSUNG

Een paar ss ter verduidelijking:

Het eerste ss is van wanneer ik kies voor 'Verbinding met projector verbreken'. Hierbij heb ik logischerwijze geen beeld op TV maar op pc klopt het wel (so far, so good)

post-26227-1417704635,6808_thumb.jpg

Dan kies ik voor 'Dupliceren' en krijg ik dit:

post-26227-1417704635,714_thumb.jpg

Hierbij heb ik dus het probleem dat scherm 1|2 gedupliceerd is terwijl scherm 3 uitbreiding is. Het is dus de bedoeling dat scherm 1 (Scherm van draagbare computer) gedupliceerd wordt naar scherm 3 (SAMSUNG).

Vervolgens kies ik voor 'Uitbreiden' en zie ik dit:

post-26227-1417704635,7517_thumb.jpg

Dit klopt ongeveer. Het TV scherm is een uitbreiding van mijn laptop. Maar mijn snelkoppelingen staan plots allemaal op het 2e scherm en de achtergrond van de TV vult niet het volledige scherm, terwijl ik wel de snelkoppelingen 'buiten' het bureaublad kan plaatsen.

Tenslotte nog het laatste: 'Alleen op projector'

post-26227-1417704635,6434_thumb.jpg

Dit ss is dus genomen van mijn TV. Wat op zich wel klopt, maar ook hier weer een klein 'foutje': hier is het scherm groter dan de TV, maw : taakbalk en vensters zijn niet helemaal zichtbaar op het scherm.

Nu zijn mijn vragen :

- Wat is dat 2e scherm dat erbij komt tijdens het 'dupliceren'?

- Hoe krijg ik het terug zoals in het begin waar ik gewoon het scherm op mijn laptop zie en ook op TV in Full Screen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.