Ga naar inhoud

Hoe adres afdrukken in word 2010

plukske

Aanbevolen berichten

Geachten,

Ik ben zover dat ik met word 2010 mijn enveloppen kan afdrukken maar :

mijn adres (afzender) staat in de linkerhoek bovenaan links

het adres van de geadresseerde rechts beneden zoals het moet.

Wel is dus alles dan afgedrukt op dezelfde voorkant.

Stomme vraag : ik zou graag het adres van de afzender (nu links boven) doen afdrukken op de achterkant van de envelop en dus de geadresseerde vooraan uiteraard.

Drukt de printer dit in 1 keer of moet ....... ??? wie wil mij hierin helpen aub

Hoe doe ik het ? Hartelijke dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag plukske,

Hoe je dubbelzijdig afdrukt zie je hieronder ( bron: handleiding Samsung ML-1660)

Afbeelding kon niet groter, klik daarom op deze link.

Ga daar in de inhoudsopgave naar afdrukken, dan speciale kopieerfuncties.

Dan klik je op dubbelzijdig afdrukken.

post-23245-1417704637,6069_thumb.jpg

Wat betreft het afdrukken van de afzender aan de achterkant van de enveloppe in WORD 2010, ga ik een collega vragen om even te kijken of dat kan zoals jij wil.

Ik twijfel en kan het zelf niet uitproberen omdat ik versie 2007 gebruik.

gratis cursus Word 2010 - Enveloppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bezit geen printer die dubbelzijdig kan afdrukken, maar ik doe het altijd handmatig.

- ga naar de tab Verzendlijsten in Word

- dan drukt u op de knop Enveloppen

- Bij Geadresseerde en Afzender zet u het juiste adres

- Druk daarna onderaan op de knop Opties...

- ga naar het tabje Afdrukken

- Nu ziet u bij "Invoermethode" een heleboel voorbeelden. Kies de gepaste en plaats ook de envelop op dezelfde manier in de printer! Je kan eventueel een vinkje plaatsen voor "Rechtsom draaien" of "Tekst naar boven" of "Tekst naar beneden". De voorbeelden veranderen dan.

Het kan wel zijn dat je in je printerinstellingen ergens moet instellen dat er dubbelzijdig afgedrukt moet worden. Anders moet je het afzonderlijk doen en de envelop steeds omdraaien. Dus eerst de afzender instellen en printen, dan envelop omdraaien, enz...

Je moet de printeropties van je printer bekijken en een vinkje plaatsen bij "dubbelzijdig printen" (of in het engels: duplex printing) als je de afzender en geadresseerde hebt ingevuld in het venster Enveloppen.

Bekijk eens of je printer daadwerkelijk dubbelzijdig kan afdrukken.

- Open Word en typ wat op 2 bladzijden.

- Ga naar het menu bestand en kies Afdrukken

- rechts bij "Instellingen" klikt u op "Dubbelzijdig".

- Als er nu langs beide zijden wordt afgedrukt, werkt dubbelzijdig printen. Zoniet, dan moet u waarschijnlijk u printerdriver updaten of opnieuw installeren.

Het kan ook een bug zijn van Word 2010.

There is a bug in Word 2010 when duplexing from Windows 7 x64. I have not tried it with other Office programs, so I do not know the extent of the problem in Office 2010. When duplexing to a printer with native duplexing, Word still prints single sided. The printer configuration is setup to duplex. When printing form other programs, duplexing works as expected. this is not a driver problem per se. Other people have posted this problem in other forums. So far, there is no answer that I have found. Perhaps this will eventuallty be fixed through windows update... One can only hope. Meanwhile, I print everything I want to duplex t pdf, and then proceed. Kind of ironic, considering Microsoft's efforts to be the only software solution for everything.

Bron: http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/word/thread/b948525f-be7e-453c-9477-8a467852d360

Ik weet niet of dit onder Vista ook het geval is...

Ik heb ook even aan MicrosoftHelpt gevraagd om naar dit topic te kijken.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Clarkie en Kurtt,

mijn printer kan niet dubbelzijdig afprinten alsook bij de printers die wel kunnen is het af te raden bij enveloppes.

Hartelijke dank aan jullie en wie weet tot later, ik hoop dat ik het goed doe wanneer ik nu "markeer als opgelost" doe

Groetjes

plukske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.