Ga naar inhoud

Defragmentatie probleem (vrij dringend)

Exif

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag mijn externe harde schijf (Lacie 1 TB) willen defragmenteren, maar toen hij aan 98% voltooid kwam bleef het defragmentatieproces vasthangen en gaf Windows deze error:

'Windows - Uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt

Kan niet alle gegevens voor bestand I:\$Mft opslaan. De gegevens zijn verloren gegaan. Deze fout kan zijn veroorzaakt door een fout in de computerhardware of netwerkverbinding. Probeer het bestand ergens anders op te slaan.'

Van deze HD heb ik door omstandigheden nog geen back-up genomen. Ben ik mijn bestanden kwijt?

En wat doe ik ondertussen met het defragmentatieproces? Onderbreken, stoppen of nog iets anders?

Alle hulp is welkom.:frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het probleem is dat Windows geen bevestiging heeft gekregen dat de laatste schrijf actie naar de schijf gelukt is.

Dit komt wel meer voor bij externe schijven. Probeer eerst of je de schijf "veilig" kan verwijderen; lukt dat niet laat ze dan aangesloten en sluit Windows normaal af.

Herstart en kijk of de schijf problemen geeft, met een beetje geluk is alles nog ok. Anders zullen we moeten problemen de eventuele schade te herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je bij 'apparaatbeheer'?

Daar zie ik ze niet meteen staan, al staat er bij 'opslagvolumes' wel vier keer 'algemeen volume' en toen ik de externe HD veilig wou verwijderen voor de restart zei hij kan algemeen volume niet verwijderen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.