Ga naar inhoud

Printer problemen ( HP deskjet F2280 all- in-one)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal, ik kan niet meer printen (dwz ik krijg blanco vellen) hoewel dat vanmorgen nog wel kon. De laatste print die ik heb gemaakt is een Wordbestand met rode correcties dat iemand mij had geretourneerd.

De testpagina is ook niet helemaal goed (ik zie alleen de kop) en verder zijn de vellen blanco. Ik krijg de mededeling 'Computer device momenteel niet beschikbaar'. Mijn printer staat aangevinkt maar in het grijze afdrukscherm (dus voor je gaat afdrukken en waar je moet kiezen hoe en hoeveel je gaat afdrukken) staat de printer op 'niet actief'. Hoe moet ik dit oplossen? Ik heb al een zwarte cartridge vervangen maar daar ligt het dus niet aan. Ik hoor graag reacties! Bij voorbaat dank en vriendelijke groeten van Pioen.

Geplaatst:

hallo Clarkie, dank voor je bericht,ik ga het proberen, heb inmiddels alle stappen opgeschreven. Die datum op het eind, dat is vandaag neem ik aan? En is het probleem veroorzaakt doordat ik een Wordbestand heb ontvangen met een redigeerfunctie? Dat wordt nog leuk want die ontvang ik vaak.

Geplaatst:

hallo Clarkie, het probleem is niet opgelost helaas... Het tijdstip van systeemherstel is van voor 04.30 vannacht en de pc is opnieuw opgestart. Ik heb het idee dat er iets is met de zwarte inkt want de testpagina drukt wel kleuren af. Heb al nagecheckt of hij uberhaupt in zwart afdrukt maar :embarassed: weet niet meer zo goed hoe dat na te gaan.

HP geeft wel iedere keer pop-ups dat de zwarte inkt cartridge leeg is terwijl ik die heb vervangen.

groeten van Pioen.

Geplaatst:

Hallo Clarkie , dank je, maar ik weet niet hoe ik het probleem in die handleiding moet vinden. Ik heb het idee dat ze alleen maar willen dat je HP spullen koopt en ik heb inktcardtridges die opnieuw zijn gevuld. Nooit problemen mee gehad. (de kleuren doet het nu ook nog prima). Ik zal nog even zoeken naar problemen met zwarte cartridges in die handleiding. maar weet niet of dat er instaat. Trouwens, die mededeling die ik eerder noemde : 'computer device niet beschikbaar', wat betekent dat? groeten van Pioen.

Geplaatst:

Op blz. 67 van die handleiding staat uitgelegd hoe je een zelftestrapport moet afdrukken.

Zo kan je zien wat er slecht afgedrukt wordt.

Op blz. 68 staat de link naar hoe je de patronen kan reinigen.

Op blz. 78 tot 83 staat de uitleg hoe je onderdelen moet reinigen om terug correct af te drukken.

Dus je hoeft helemaal niets te kopen, enkel reinigen. ;-)

Trouwens gebruik je originele of namaakinktpatronen?

Geplaatst: (aangepast)

Hallo Clarkie,

Ik heb weer een nieuw inkpatroon geplaatst en nu geeft hij wel aan dat het inktniveau goed is. Maar nog print hij niet. Zelftest rapport is wel ok. Ik gebruik replacement patronen die opnieuw zijn gevuld. Nooit eerder problemen mee gehad. HP wil vast niet meer dat ik andere cartridges gebruik. Ik word hier echt heel chagrijnig van, ben gisteren al bestolen van 700 euro door iemand die mij op het station mijn pin afkeek en later op het perron mijn portemenee rolde. Dus dit kan er nog wel bij. grggrgrgr. groet van Pioen ( sorry voor het gechagrijn)

---------- Post toegevoegd om 14:24 ---------- Vorige post was om 14:23 ----------

aangepast door pioen
dubbel geplaatst
Geplaatst:

Volgens mij moet je het probleem zoeken in het gebruik van die inktpatronen die opnieuw gevuld worden.

Als daardoor je printer niet goed meer werkt en je hebt nog garantie moet je toch gaan opletten.

Je zou de garantie wel eens vaarwel kunnen zeggen.

Geplaatst:

hallo Clarkie,

Ik heb de inktpatronen net bij laten vullen, degene die er nu in zit is gewoon vol.

Hij geeft net aan dat er een technisch probleem is dus ga het verder uitzoeken.

Ik heb trouwens echt geen garantie meer op deze printer die is al een paar jaar oud.

groet van Pioen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.