Ga naar inhoud

Java wil niet starten in Firefox tenzij als Administrator

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik zit met het volgende vervelende probleem.

OS: Win7, Firefox 6.02 (probleem ook bij Firefox 7 en 8) en Java 6 .29.

Als ik een pagina open bv : Numion/yourspeed - en daarna klikken op quickstart, dan krijg ik de melding dat ik JAVA nodig heb.

Java is ondertussen al geïnstalleerd en het werkt wel in IE en Firefox als (rechtsklikken en uitvoeren als) Administrator.

Dit is behoorlijk lastig want op mijn desktop staan 2 account. 1 Gewoon gebruikers account en 1 admin account. Dit ter voorkoming van ongewenst installeren en deïnstalleren.

Iemand een idee hoe ik Java terug gewoon aan de praat krijg in een normaal account? Meer specifiek, zonder 1. UAC uit te schakelen en 2. het vervelende schermpje te moeten wegklikken dat vraagt of Firefox wijzigingen mag aanbrengen in het systeem.

Zelfs na herinstallatie van het systeem krijg ik het niet aan de praat zoals het hoort.

alvast zeer vriendelijk bedankt

Geplaatst:

Probeer eens met Java 7.

Download Java Runtime Environment (JRE) 7 Update 01.

• Scroll omlaag naar : "Java Platform Standard Edition".
  • Klik op de "Download JRE" knop aan de rechterkant.
  • In het uitklapmenu rechts naast Platform, selecteer Windows
  • Selecteer "Accept License Agreement"
  • De pagina zal herladen.
  • Klik op de jre-7u1-windows-i586.exe link en bewaar het naar je Bureaublad.
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - Zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software of Start > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen (bij Vista) en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Dubbelklik vervolgens op jre-7u1-windows-i586.exe op je Bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.

PS: Als je een 64 bits windows hebt; moet je jre-7u1-windows-x64.exe nemen.

Geplaatst: (aangepast)

Ga ik dadelijk eens proberen.

Ik neem aan dat je bedoelt dat wanneer je een 64bit systeem hebt, dat je dan zowel java x.x32 als java x.x64 moet installeren.

Internet Explorer is 64bits en 32 bits voorzien in Win7 en Firefox is 32bits.

Ik laat zo dadelijk de resultaten weten.

Update:

Bedankt kweezie wabbit (lol), Werkt terug zoals het hoort.

Wel raar want ik heb JRE7 ook al geprobeerd gehad (was toen wel beta, dacht ik) en dat leverde geen positief resultaat.

Waarom zou 1.7.0_01 dan niet als update "automatisch" aangeboden worden?

Nogmaals enorm bedankt.

aangepast door peggyV
Geplaatst:

Java controleert enkel op updates van de geinstalleerde versie en niet naar nieuwe versies.

Als je nu versie 7 hebt geinstalleerd, zal je voortaan de updates voor deze versie krijgen.

Als je ook de versie 6 nog hebt, krijg je ook daarvan nog de updates.

De versies 6 en 7 kunnen perfect samen geinstalleerd zijn.

Als je verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost.

Nog veel computerplezier

:ciao:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.