Ga naar inhoud

Disk boot faillure, insert system disk and press enter

wimpie2001

Aanbevolen berichten

Jah sorry had het gekopierd van englestalig forum.

Ik heb dus problemen op mijn andere computer.

ik had vista op mijn computer, maar dan Ik heb geïnstalleerd naar win 7, maar ik kon de hdd niet formatteren, de oude vista bleef nog op de hdd staan, er stond nog altijd 250gb op. Ik probeerde op te starten vanaf de cd zodat hij daar de hdd kan formatteren, staat zo in bios primary drive "cd rom" maar helaas werkte dit niet en startte hij gewoon win7 op.

Dus dan heb ik gegoogeld voor apps om je hdd te formatteren en zo kwam ik op "Active@ Partition Manager" en heb ik de volledige C verwijderd. Nu als ik hem erna terug opstartte stond er dus geen windows meer op en kreeg ik de melding "Disk boot faillure, insert system disk and press enter" en probeerde ik dus met mijn zelfgemaakte recovery cd maar helaas werkte deze niet. Officiële cd heb ik niet.

Dus nu heb ik nog iets geprobeerd, een opstart cd van mijn win7 genomen en die deed wel iets op de pc: kwam bij opties voor systeemherstel uit maar helaas werkte geen van deze opties behalve "opstartherstel" en deze is nu al een 30minuten aan het draaien.

Ik zou gewoon moeten mijn win 7 of vista cd die ik heb gedownload kunnen draaien om deze te installeren maar helaas werken deze niet direct. In de boot staat nochtans cd-rom als eerste, 2de heb ik hdd gezet, derde floppy drives (miss zijn de floppy drives de cd?) Dus hij laad nu eigenlijk gewoon de windows die er nu niet meer op staat en dan krijg ik die error.

De hdd zelf zit nog goed aangesloten heb ik gecontroleerd.

Mvg,

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.