Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Probleem met laptop: gisteren viel hij tijdens normaal werken enkele keren uit.

Vandaag bij opstart nog mogelijk om in bios te geraken, maar je ziet niet dat windows opstart: zwart scherm met wit streepje dat staat te flikkeren.

Geprobeerd om met recovery-cd op te starten: NOK: je ziet een schermp met schuifbalk 'windows opstarten' maar daarna gewoon zwart scherm (zonder cursor).

Help :hmpf: !!

Geplaatst:

Het gaat om een Medion.

Ik heb ondertussen al de HD eruit gehaald en aangesloten op andere pc: resultaat: pc vraagt of de schijf geformateerd mag worden wegens onleesbaar...

Dan chkdsk /r gedaan.

Resultaat: schijf is terug te zien in verkenner, maar leeg !!

Recovery software op los gelaten (recover my files): is zeer traag proces, als ik zo wat tel zou hij daar 44u mee bezig zijn; géén probleem: pc laten opstaan: 's ochtends: software vastgelopen: niks gerecoverd!!!(terwijl hij 's avonds al 17000 files gevonden had :dong:)

Geplaatst:

Test de hard disk eens met deze tool.

Download op de website van Western Digital WinDlg_124.zip

Het gedownloade bestand dien je uit te pakken met b.v. Winzip of WinRar.

In de uitgepakte map dubbelklik je op WinDlg.exe.

Als Windows Vista of Windows 7 gebruiker rechtsklik je op WinDlg.exe en kies Als administrator uitvoeren.

Zet een vinkje bij "I accept this License Agreement" en klik op Next.

Een venster opent waarin je harddisks worden weergegeven.

Rechtsklik op de gewenste harddisk en kies Run Diagnostics waarna volgend venster verschijnt.

14613d1321308361-standaard-tekst-western-digital-harddisk-controle-diagnostics.png

Selecteer EXTENDED TEST en klik op Start.

Nu gaat deze tool je harddisk controleren, dit kan een hele tijd in beslag nemen

afhankelijk van de grootte van de harddisk.

Vermeld het resultaat van deze test in een volgende bericht.

Geplaatst:

De extended test is al 23u bezig!! Maar ik heb het idee dat hij nu blijft hangen: hij staat al minimum een uur op dezelfde sector... (4881251583 van 625142447).

Het is blijkbaar een schijf van 320GB maar onderaan in het schermpje met logical drives staan er 2: alletwee van 36.68Gb (die 2 logical drives klopt wel: er was ook een recovery-drive).

En nu?

Geplaatst:

23u is wel extreem :hmmmm: Heb hier een schijf van 1TB getest en dat duurde iets meer dan 2 uur.

Normaal gezien krijg je op het einde van de test een PASS of FAIL melding.

Dan vrees ik toch het ergste voor je harddisk.

Geplaatst:

Oké, harde schijf is dus wel degelijk stuk :dong:

Als ik een nieuwe HD in laptop wil steken, moet dan dan dezelfde zijn, of maakt het merk/type echt niet uit?

Hebben julie een voorkeur?

Geplaatst:

Het merk maakt in principe niet uit, als je een Western Digital of Seagate neemt heb je wel een goed merk.

Enkel de aansluiting SATA of IDE zal je even moeten controleren. En het zou een 2,5 inch schijf zijn.

Is de oude een 5200 tpm schijf kan je met een 7200 tpm schijf nog wel wat snelheids winst halen.

Hou oud is de overleden harddisk eigenlijk?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.