Ga naar inhoud

harde schijf delen met 2 computers (usb sharing)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo iedereen,

graag zou ik mezelf een usb sharing aanschaffen voor van een harde schijf naar 2 computers te gaan (2 laptops). Maar nu is mijn vraag indien je op die 2 computers tegelijk iets kan opzoeken of doen in je harde schijf; bv: als ik met de ene computer een liedje afspeel die op de harde schijf staat), kan ik dan met de andere computer ook een liedje afspelen dat op die harde schijf staat terwijl dat het liedje op de andere computer blijf afspelen. De meeste usb sharing toestellen zijn manuel, zou dit dan lukken of moet ik mij eerder een automatische aanschaffen? of heeft iemand een andere oplossing?

alvast bedankt,

thoper

Geplaatst:

Een USB verbinding is in principe een punt tot punt serieele verbinding. Dus als je schijf verbonden is met één alleenstaande PC kan je ze maar via één PC tegelijk gebruiken.

Maar als de PC's verbonden zijn via een netwerk dan kan je de schijf wel "gedeeld" zetten op de PC waaraan hij verbonden is. Je kan dan via het netwerk de schijf ook vanaf de andere PC('s) bereiken.

Een alternatief is dat sommige routers een USB aansluiting hebben die je toelaten een schijf of een printer te delen. Je sluit het USB toestel dan aan op de router i.p.v. op één van de PC's.

Geplaatst:

ahnjaa bedankt allesins maar wat doe ik dan als ik op verplaatsing ben en niet thuis?

want voor jouw oplossing heb je tenslotte toch een thuisnetwerk nodig niet?

thoper

Geplaatst:

Bedoel je dat je de schiijf van buitenuit (via internet) wil kunnen bereiken ? Of wil je de alle hardware mee op verplaatsing nemen?

In het eerste geval is een NAS de simpelste oplossing, die kan je zo instellen dat de schijf via het internet kan worden aangesproken. Echt simpel is het niet maar het kan wel.

In het tweede geval neem je je PC's een router die USB sharing ondersteund en je PC 's mee, maar ik vermoed dat dat niet je bedoeling is.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.