Ga naar inhoud

Raid 5 Recovery

Mark_VA

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden kreeg ik volgend probleem met m’n RAID 5 (specificaties zie in ps onderaan dit bericht). Enkele mappen bleken niet te verplaatsen of te deleten, en bij het verplaatsen van data naar de RAID viel deze bijwijlen uit (windows xp herkende het station even niet meer). Vervolgens werd bij het herstarten van de pc de RAID niet meer herkend zoals tevoren, windows verkenner vindt nog wel een station, maar geeft aan dat “het bestand of de map beschadigd of onleesbaar is”. Vermits de harde schijven nog correct lijken te functioneren, vermoed ik dat het probleem erin ligt dat windows niet goed om kan met de problematische niet te verplaatsen/deleten mappen. Een scandisk/checkdisk uitvoeren (zoals ik in dit geval met een usb-hdd zou doen) lijkt me niet meteen de goede keuze vermits het probleem van de problematische niet te verplaatsen/deleten mappen ooit startte na een toevallig opgestarte checkdisk op de RAID bij het opstarten van de pc.

Graag zou ik de bestanden die nog op deze RAID staan recoveren. Ik hoop van harte dat iemand me wat verder kan helpen in de recovery.

ps: Specificaties van RAID: RAID 5

Addonics e-sata 5x port multiplier

http://www.addonics.com/products/hos.../ad5sapm-e.asp

Addonics pci-express controller

http://www.addonics.com/products/hos.../adsa3gpx1.asp (versie met 2x esata) 4x Samsung 640GB hard disc

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Tot mijn spijt vinden wij ook geen verder informatie aangaande deze produkten, buiten de links die je zelf opgaf.

Ik kan je alleen maar aanraden om de leverancier te contacteren, een RAID is te specifiek om er "standaard" data recovery tools op los te laten.

De enige plek waar je misschien nog eens kunt kijken is op de installatie CD's die bij de controller waren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment zijn we hierover in een mailverwikkeling, ik zal proberen er in een later stadium een samenvatting van te plaatsen. Het probleem is echter iets lastiger dan het in eerste instantie leek, dus zijn we op een 'verhevigd technisch niveau' bezig, dat een stuk hoger ligt dan hier normaal is. Vandaar dat het op dit moment mijn persoonlijke voorkeur heeft het op deze manier te doen.

We houden jullie op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.