Ga naar inhoud

aangepaste knop in werkbalk

kennydee

Aanbevolen berichten

Hallo,

In excel werk ik met een aangepaste knop in de startwerkbalk, deze voort vba-code uit voor het actieve werkblad.

Dit excel-bestand wordt op verschillende locaties gebruikt, ik zou dan eigenlijk op elke locatie (computer) deze knop moeten gaan toevoegen aan de werkbalk, dit is echter niet mogelijk.

Ik had dit opgelost via onderstaande methode (bij het afsluiten commandbar verbergen en bij opstarten deze weergeven).

[i]
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
   Application.CommandBars("Uren").Visible = False
End Sub

Private Sub Workbook_Open()
    Application.CommandBars("Uren").Visible = True   
End Sub[/i]

Dit werkte zeer goed.

Nu is er echter een update naar Excel 2010 gebeurd.

Ik weet niet hoe ik de aangepaste knop kan aanroepen.

Kan iemand me hier mee helpen ?

Alvast bedankt.

Grtz Ken

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

Hallo kennydee,

een oud topic, en ik weet niet of je nog steeds op zoek bent naar een antwoord?

Nu, om het met de woorden van Chris Andrews te zeggen: "to Whom It Concerns":

Je kan in Excel 2007 (en dan veronderstel ik ook in Excel 2010) een knop invoegen in je werkblad.

Dit doe je vanaf de opdracht Ontwikkelaars, Besturingselementen, Invoegen, en kiezen voor "Knop (formulierbesturingselement)". Deze knop teken je nu ergens in je formulier.

Rechtsklik op de knop tot je de eigenschap " Macro toewijzen" ziet, en kies voor jou eerste macro (Private Sub Workbook_BeforeClose).

Met rechtsklikken op de knop en "Besturingselement opmaken" kan je nu de naam (de opdracht) van deze knop aanpassen.

Doe hetzelfde voor een tweede knop en de andere macro.

Deze knoppen blijven nu in je Werkmap-macro staan, waar je hem ook naartoe stuurt of op welke PC je hem opent.

Lost dit je probleem op?

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

aangepast door Beerke10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Beerke,

Alvast bedankt voor het antwoord.

Ik had mijn knop liever in "het lint" gehad.

Vermits het document bestaat uit meerdere werkbladen, afhankelijk van het geselecteerde werkblad wordt de macro daarop uitgevoerd (een knop in elk werkblad zou natuurlijk ook een mogelijke oplossing zijn).

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kennydee,

in het lint kan voorlopig nog niet. Om dat te realiseren moet je een nieuwe taal gaan leren(XLM), en dan is het nog een moeilijke procedure om het lint aan te passen.

In de Werkbalk Snelle Toegang kan je wel icoontjes (knoppen) naar vrije keuze zetten, en daar een macro aan koppelen.

Open je Werkmap met macro's.

Kies in de Werkbalk Snelle Toegang voor "Werkbalk Snelle Toegang aanpassen", kies "Meer opdrachten".

Linksboven, kies je bij "Kies opdrachten uit" voor "Macro's" en kies in het volgend venster die macro die je wilt laten uitvoeren, bvb (Private Sub Workbook_BeforeClose).

Zet deze in het rechtervak en kies onder het rechtervak voor "Wijzigen...". Je kan een icoontje toewijzen aan deze macro. Doe hetzelfde voor de 2de macro.

Dat is het. Je hebt nu 2 icoontjes, gekoppeld aande 2 macro's in je Werkbalk Snelle Toegang, die voor elk werkblad van de werkmap kunnen gebruikt worden.

Werkt dit goed genoeg voor jou?

Groeten,

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep !

Ik had als tijdelijke oplossing deze aan het lint toegevoegd maar dan moest ik dit bij elke computer waar dit gebruikt werd doen (en bleef de knop ook staan als de betreffende excel-sheet niet gebruikt werd).

Nu kon ik kiezen dat dit enkel voor de betreffende excel-sheet is.

Merci !

Gr

Ken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ken,

blij dat je geholpen bent. Blijf het excel-gebeuren maar volgen, binnenkort MOETEN ze bij Office toch tot een oplossing komen voor dit mankement...

Beerke10

Als je probleem hiermee is opgelost? Druk dan op de knop "Markeren als opgelost".

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.