Ga naar inhoud

Kom niet in mijn nieuwe router van Sitecom

Aircraft

Aanbevolen berichten

Beste lezer,

Heb sinds gisteren een nieuwe router. De SiteCom WL-309 Gaming Router II

Heb thuis internetten en bellen in 1. heb een Zyxel P-2602HW-D1A.

de nieuwe router aangesloten op de Zyxel. 192.168.0.1 maar kom er niet in.

heb thuis Windows xp, sp 3. Wie kan mij helpen?

Gr Aircraft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal eerst de Sitecom moeten configuren door hem rechtstreeks aan je PC te koppelen. Hoe je dat doet vind je in de handleiding vanaf blz 13.

Geef de Sitecom een vast IP adres dat buiten de DHCP range van de Zyxel valt (dat zul je even moeten opzoeken). Zet de DHCP functie van de Sitecom af.

Sla je wijzigingen op de Sitecom op.

Verbind nu de Sitecom met de Zyxel via een LAN poort van de Sitecom. (Gele poort).

Normaal zou het zo moeten werken ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ProMind,

Nou het is niet te geloven maar het werkt.

Heel erg bedankt. Tja dan nu nog iets. Ik hoop dat ik het gelijk hier ook kwijt kan.

Dit moden is uitermate geschikt om te filteren op gebruikers, met hun mac-adressen.

bij de meeste routers kun je bepaalde sites blokken. Maar bij dit modem kun je ook zo instellen

dat sommige gebruikers, alleen toegang hebben tot maar een paar zelf ingestelde sites. Ideaal voor schoolgaande kinderen.

Heb alles doorlopen en kom toch nog steeds op internet met mijn mobiele telefoon. die ik heb geblokt in Access Control list

en

Schedules hoe kom ik zover dat ik dit wel laat blokkeren?

Trouwens ik "zie mijn mobiele telefoon niet in het Wirles-gedeelte.

Zou u mij verder willen/kunnen helpen.

Nogmaals erg bedankt, ik ben al weer een stuk verder geholpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie, nou zo slim ben ik wel dat ik alleen maar Wifi ingesteld heb. heb nu een laptop ernaarst. En wat ik ook doe steeds kom ik op alle sites. Terwijl ik heb opgegeven dat er maar een beperkt aantal toegangkelijk zijn.

ben bijna zo ver om de Router de deur uit te doen. Weet u misschien nog iets...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet ik eerst een stukje netwerk theorie uitleggen denk ik.

Zoals de toestand nu is werkt de Sitecom "passief", dus eigenlijk als een switch/access punt. De controle en beheer van je netwerk wordt door de Zyxel gedaan. Je kan namelijk maar één actieve router in één netwerk hebben. Ik weet niet waarom je de Sitecom in eerste instantie erbij hebt gezet. De meest voorkomende reden is dat het Wifi signaal van de Zyxel te zwak is om te kunnen connecteren vanaf de plek waar je wil werken. Een andere goede reden voor twee routers is er eigenlijk niet.

Ik vermoed dat je de geen voledig toegang hebt tot de configuratie van de Zyxel ? Anders kan je de controles die je wil doen daar instellen.

Als dat niet kan, is er maar één oplossing en dat is je intern netwerk opsplitsen in twee sub-nets. Op die manier kan je wél twee actieve routers gebruiken, maar dit heeft wel een aantal nadelen. In de eerste plaats zal de snelheid van je netwerk nadelig beïnvloed worden. Hoeveel last je daar van zal hebben hangt af van de hardware die verbonden wordt.

Een tweede probleem is dat de configuratie van een netwerk met sub-nets behoorlijk ingewikkeld kan worden, afhankelijk van hoe je netwerk juist in elkaar zit en wat je allemaal wil kunnen instellen.

Als je op deze manier wil werken zou je me een netwerk schema moeten bezorgen waar alle componenten op staan en ook alle regels en mogelijkheden die je wil toepassen.

Laat maar weten wat je wil doen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.