Ga naar inhoud

Nieuw systeem start niet


mariom

Aanbevolen berichten

De speaker is aangesloten.

Geen geluid bij het afwisselend insteken van het geheugen in de sloten, ook niet bij geen geheugen erin.

Wat ik lees op de spec van het moederbord is:

  1. 4 x 1.5V DDR3 DIMM sockets supporting up to 32 GB of system memory (Note 1)
  2. Dual channel memory architecture
  3. Support for DDR3 2000(O.C.)/1866/1600/1333/1066 MHz memory modules (Note 2

Het geheugen van mij is wel 1,65V, kan dit het probleem zijn?

Het geheugen dat ik wenste was niet in voorraad (wel een 1,5V versie), de winkelier vertelde gehaastig dat er geen verschil was tussen beide.

Grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien hoort als er een speaker aangesloten is dat je biepcodes hoort als er geen geheugen op het moederbord zit.

Hetzelfde geld voor als er geen grafische kaart in één van de PCIe sloten aanwezig is.

Dus het geheugen lijkt me niet het probleem, maar ik denk dat er eerder wat met je moederbord mis is.

Het geheugen van mij is wel 1,65V, kan dit het probleem zijn?

Voor een Intel systeem is dit vaak geen probleem, maar of dit voor een AMD systeem iets uitmaakt.

Dat kan ik wel eens voor je proberen uit te zoeken ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zonet ook zonder processor gestart, maar ook weer zonder biep of beeld.

Ook over de CMOS-clear heb ik een blokje gestoken want deze pinnetjes waren vrij, maar zonder resultaat.

De batterij heb ik er ook even uit gehaald.

De CPU fan draait even traag met of zonder de 12V ATX, net als de fan van de videokaart draait onregelmatig van snel naar traag.

Grt

aangepast door mariom
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de geheugen configurator van Kingston zou je moederbord geheugen van 1.65V moeten aankunnen.

Ik denk dat je beter contact opneemt met de winkel of verkoper, vermoedelijk heb je het moederbord defect gekregen.

Zij kunnen dit namelijk testen of deze het doet of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.