Ga naar inhoud

TonyKe1988

Aanbevolen berichten

Dag TonyKe1988

Ik heb je vraag verplaatst naar het juiste forumonderdeel.

Kan of ken je al iets van programmeren af? Eventueel in een andere programmeertaal dan C?

Is er iemand die je kan helpen of ga je dit volledig op je eentje leren?

C (en zijn varianten) is nu niet direkt de gemakkelijkste taal om mee te beginnen.

Waarom nog C leren? Dit is reeds een oude programmeertaal die niet veel meer gebruikt wordt.

Tegenwoordig gebruikt men meestal C++ of C# als programmeertaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je C++ bedoelt, alhoewel mijn kennis van die taal ook niet denderend (meer) is.

Hier vindt je een heel gemakkelijke cursus:

C++: Les 1 "Wat is C++?"

(klik erop!!). Onderaan die website kan je verder gaan naar les 2, les 3, ...

Je hebt dus 9 lessen. Met heel veel voorbeelden, en heel gemakkelijke uitleg.

Maar van IRC Daemons ken ik ook niet veel, dus het kan zijn dat die lessen hierboven (veel) te "basic" zijn....

Als je een programmeertal echt goed wil kennen, heb je minstens 3 jaar studeren nodig zoals op een hogeschool bv.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarvan wil je een cursus? Van alles van C++ of alleen hoe je een irc daemon maakt via C++?

Uitgebreide boeken vindt je waarschijnlijk in de bibliotheek in je buurt. Uitgebreide nederlandse boeken over C++ op internet zal je niet vlug vinden, tenzij betalend.

Om de basis van C++ onder de knie te krijgen, zou ik echt eerst deze lessen rustig proberen:

C++: Les 1 "Wat is C++?"

Onderaan kan je verder naar les 2, enz...

Misschien vind je hier meer je gading, maar ik ken niets van irc daemon...

http://www.sitemasters.be/tutorials/25/1/C++

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.