Ga naar inhoud

an unrecoverable error has occurred


borrel

Aanbevolen berichten

Ik wil een toshiba harde schijf (van een hp laptop) in een medion laptop steken. ik heb daarvoor de harde schijf geformatteerd naar de fabrieksinstellingen (vanop de hp-recovery die op de harde schijf staat). dit liep allemaal goed, tot ik de medion opnieuw opstartte, toen kwam er de melding van hp software installation 'an unrecoverable error has occurred. the installation program cannot continue. please contact your support repressentative or an authorized seller/service provider. press < enter > to shutdown system.'

ik heb al geprobeerd om nog eens een hdd-recovery uit te voeren en op te starten in veilige mode (wat bij veel mensen op internet blijkbaar wel lukt), maar ik krijg telkens de zelfde error.

is deze harde schijf kapot (net als de vorige van de medion laptop) of is er nog iets aan te doen?

alvast bedankt

(harde schijf: toshiba mk1652gsx, hp laptop: hp 550, medion laptop: medion akoya E5214(md97680))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je goed begrijp probeer je op te starten van een harde schijf die uit een andere laptop komt ?

De windows die daarop staat zal niet werken met de Medion laptop, een operating systeem wordt hardware gebonden geïnstalleerd.

Wat je wel kan doen is de Medoin proberen te installeren via de recovery CD die daar gewoonlijk bij geleverd is, of met een systeem backup DVD als je die hebt.

Dit gezegd zijnde, ben je wel zeker dat de originele Medion HD defect is, of start de Medion er gewoon niet meer van op ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik probeer op te starten met een toshiba harde schijf die uit een hp komt, op een medion.

Ik heb de laptop al wel kunnen opstarten en er in kunnen werken op een normale manier.

en toen was ik van plan om de software voor de hardware te installeren (zoals wlan enzo).

als ik nu de harde schijf in de oorspron,kelijke hp laptop steek, komt er de zelfde error.

de recovery cd heb ik niet, die staat namelijk op een partitie van de harde schijf (of is dit een andere recovery?)

als ik de medion met de oorspronkelijke western digital harde schijf opstart, krijg ik een zwart scherm met een flikkerende cursor, de harde schijf maakt een tikkend geluid. lijkt mij toch kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik denk dat we best eerst even overlopen wat we hebben en wat er werkt en wat niet.

Als ik het goed begrijp is de situatie nu als volgend :

Je hebt een Medion laptop waarvan de harddisk waarschijnlijk defect is.

Je hebt een HP laptop die werkte en waarvan je de harddisk hebt overgezet op de Medion. Dit heeft gewerkt (je kon de Medion opstarten van de ex HP harddisk, maar toen je bijkomende drivers wou installeren ging het mis en de Medion start niet meer van de harddisk.

Vermoedelijk heb je HP drivers (die op de recovery partitie van de harddisk staan) op de Medion willen installeren. Aangezien deze drivers hardware gebonden zijn lukt dat niet.

Vraagje : heb je een CD/DVD waarmee je de Medion kunt booten ?

Normaal wordt de Medion geleverd met DVD's met het operating systeem en de drivers.

Ik zie ook dat hij verkocht werd in juni 2009 met 3 jaar garantie, dus de kans bestaat dat hij nog onder waarborg valt. Ook de originele harddisk.

(En de HP ?)

Kan je dit eens nakijken en me daar waar nodig verbeteren/aanvullen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt ongv allemaal, maar ik was nog van plan de drivers van medion te downloaden en te installeren. ik heb geen cd/dvd, deze laptop is eigenlijk niet van mij. maar ik ga dit weekend proberen met een windows installatie-cd van iemand die er wel iets van kent, als ik het goed begrijp is dat (mss) een oplossing.

het scherm van de hp is kapot, dus daar valt ook niet veel meer aan te doen, daarmee dat ik de hdd in de medion probeerde te steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.