Ga naar inhoud

router met bandbreedte instellingen


TheOmen

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een router waar je het download volume per gebruiker kan instellen (in GB per maand ofzo)

naar't schijnt zijn er (industriele) routers waar dit mogelijk is. Weet iemand hier iets meer over? wat voor routers dit zijn? waar je deze kan vinden?

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een hele tijd rondgekeken hierover, maar ik vrees dat er geen simpele oplossing is.

Het probleem zit erin dat om bandbreedte te beheren je aan "traffic shaping" moet doen.

In twee woorden komt het erop neer dat de apparatuur elk netwerkprotocol moet gaan analyseren om uit maken wat het precies is. Een groot gedeelte van het netwerkverkeer is namelijk geen data van de gebruiker maar "service" verkeer van het netwerk zelf.

Dit soort apparatuur is erg duur en complex en dus niet geschikt voor prive gebruik.

Je kan dus weinig doen als eindgebruiker om dit te beïnvloeden. Sommige ISP's moedigen daarom het gebruik van veeleisende toepassingen (downloads, uploads, backups etc) aan buiten de piekperiodes, zoals 's nachts.

Als je een internet verbinding deelt met verschillende mensen kan je eigenlijk alleen maar proberen om onderling zo goed mogelijk af te spreken.

Hou er ook rekening mee dat de belasting op je eigen connectie niet de enige factor is. Op de piekuren (bij ons vanaf de late namiddag tot rond middernacht zijn ook de servers die je gebruikt het zwaarst belast gewoonlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.