Ga naar inhoud

CPU fan eroor press F1 to resume

mover

Aanbevolen berichten

• Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Volgens mij is het gelukt!

Ik heb hem op optimal gezet en nu 2 X opgestart en hij geeft geen error meer. De temp was ook niet rood meer. De CPU was 45 graden CPU fan speed 826 RPM.

Ik heb een

Scythe Big Shuriken SCBSK-1000

Die is geschikt voor PWM. Kon alleen nergens vinden hoeveel aansluitingen hij heeft.

Laten we hopen dat hij het goed blijft doen. Hartelijk dank voor de goede en snelle hulp.

Heb ook nog wel eens een melding over mijn geheugen van Windows. Maar ik moet dan even weten wat hij precies zegt. Want voor een quad core is hij tocht niet zo heel snel.

Groeten,

Meindert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de "CPU fan mode ook eens proberen te wijzigen naar Performance.

Je processor heeft een TDP van 125 Watt dit zou wel eens een ongeveer 10C° verschil kunnen maken.

Enkel zal jij moeten uitmaken of het geluid nog aanvaardbaar en niet storend is.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dasle,

Het was de volgende morgen al weer mis. Hij maakte weer de piepjes en ik moest F1 indrukken om hem op te starten. Ik had hem op optimaal gezet. Hoorde eigenlijk geen verschil in geleuid. Vanmorgen was de CPU fan speed 528 en rood. Maar hij klom steeds hoger 728,.... hij was toen ook niet rood meer.

Moet ik soms iets van Asus of zo downloaden om met software iets met de fan te doen? Ik had ooit wel zoiets maar dat werke niet goed.

Nog suggesties?

Alvast weeer bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de cpu fan maar 528 rpm draait is omdat je cpu tijdens het starten nog koel is en oploopt naarmate je cpu warmer wordt.

Op de zelfde plaats in je BIOS staat een vermelding van

Fan type wat word hier vermeld, controleer eens of deze instelling op PWR staat.

Desnoods kun je de CPU fan mode wijzigen naar Performance.

Kijk eens of je het probleem nog hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.