Ga naar inhoud

essentieel programma verwijderd?

Paul48

Aanbevolen berichten

Ik heb als niet deskundig computergebruiker liggen te klojoën met programma's om meer ruimte te scheppen op mijn laptop en dat had ik niet moeten doen, want nu zit ik met de gebakken peren. Ter info: het betreft een Acer aspire 7220 laptop.

Tijdens mijn verblijf in mijn huis in Frankrijk heb ik op de laptop bepaalde programma's verwijderd nadat ik info had opgezocht op diverse forumsites. Daar heb ik van Orange (France Telecom) een wi fi-verbinding via een livebox (modem)waarop ook de telefoonlijn is aangesloten. Na het verwijderen van programma's kreeg ik geen verbinding meer met internet en de melding dat bepaalde services voor Orange ontbraken. Helaas had ik ook de prullenbak leeg gemaakt. Wel had ik nog telefoon. Daarop heb ik de livebox (modem) gereset, maar toen had de livebox zich op de nieuwe situatie ingesteld en had ik geen internet en ook geen telefoon meer. De livebox kon geen verbinding meer maken met internet.

In de prullenbak van d elaptop zit alleen nog de volgende map: Algemeen: Eigenschap van Community Alerts. Bestandsmap: oorsprong Conduit. Locatie is niet beschikbaar. C: Program Files/Conduit/ is niet toegankelijk. Toegang geweigerd. Heeft dit er iets mee te maken? Mischien mis ik nog meer essentiële programma's? Ook kan ik geen systeemherstel toepassen bij de C;driver omdat er geen data worden genoemd.

Ik heb daarop gewacht tot ik weer thuis in nederland zou zijn, waar ik ook wi fi heb om te zien of de laptop hier zou werken, maar helaas ook in Nederland werkt de laptop niet. Deze start normaal op, heeft gewoon verbinding maar ik kan geen sites oproepen. Er verschijnt een blanco site onder de titel nieuw tabblad en that's it.

Wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer een systeemherstel uit te voeren. klik op start en typ in: systeemherstel.

Zet dit terug naar voordat je al deze programma's ging verwijderen (een maand terug ofzo). Zet evt een vinkje bij 'meer/alle systeemherstelpunten weergeven (of iets wat daar op lijkt). Zo komen er meer tevoorschijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook kan ik geen systeemherstel toepassen bij de C;driver omdat er geen data worden genoemd.

Dan zal de tip uit bericht 2, een herstelpunt terug zetten, helaas niet werken.

Je laptop werkt normaal, ook je internetverbinding, enkel krijg je in je browser een blanco pagina?

Welke browser gebruik je om op internet te gaan?

In het slechtste geval kan je de laptop terug zetten naar fabrieksinstellingen ( zoals de dag van aankoop), maar dan moet je eerst al je persoonlijke bestanden veilig stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de prullenbak van d elaptop zit alleen nog de volgende map: Algemeen: Eigenschap van Community Alerts. Bestandsmap: oorsprong Conduit. Locatie is niet beschikbaar. C: Program Files/Conduit/ is niet toegankelijk.

Gooi die ook maar uit de prullenbak want die Conduit ben je beter kwijt dan rijk.

Als je nog tools of iets dergelijks installeert, en je krijgt de vraag om een conduit toolbar of ask toolbar te installeren, vink je dit best uit want deze zijn malware met een achterpoortje voor nog meer ongewenste gasten op je systeem.

We kunnen misschien eens nagaan of er nog andere malware of virussen op je systeem zitten.

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Misschien helpt het als je Internet exporer terugzet naar de standaard instellingen.

- Open Internet explorer.

- Druk op de Alt toets op je toetsenbord. Er verschijnt een menu.

- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties.

- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen...

- Klik nogmaals op Opnieuw instellen.

- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:

Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren: reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).

Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.