Ga naar inhoud

Foto's beschadigd? Worden weergegeven als een grijs vlak

Irish2

Aanbevolen berichten

Als je gaat experimenteren, probeer dan eerst deze bestanden op ( zoals hier ook al gemeld is ) je harde schijf te krijgen van je machine.

Van daar uit kan je naar hartelust experimenteren zonder het origineel aan te tasten.

Maar je kunt/kon er wel gewoon naar toe schrijven?

Dat wat jij beschreven heb, komt mij heel bekent voor.

Mag ik weten hoe lang jij deze schijf in bezit hebt en is deze schijf al eens helemaal vol geschreven geweest?

Waar ik naar toe wil is dat er harde schijven in omloop zijn ( marktplaats ebay e.d. ) welks diverse ( nieuwe ) grote/ruime schijven verkopen voor een prijs van een kleine schijf.

Deze schijven zijn identiek inclusief de labels aan originele schijven en zijn niet van echt te onderscheiden.

Deze schijven zijn door gemodificeerde firmware aangepast en geven een grotere capaciteit dan dat ze in werkelijkheid zijn.

Een schijf van zeg maar 2 TB kan in het echt 1 TB zijn.

Het schrijven naar zo'n schijf geeft ook geen probleem tot dat je over de echte grens heen gaat.

Hierna krijg je dan een soort dataloop, het lijkt alsof je iets er naar toe schrijft maar in het echt schrijft hij alleen zichzelf over.

Gebeurt ook heel veel met Usb sticks en ( micro) sd kaarten.

Jouw probleem lijkt namelijk hier heel veel op.

Ik hoop het niet, omdat het er dan heel slecht uitziet voor je foto's.

Een andere optie is dat er met het schrijven naar de schijf iets fouts is gegaan.

Wat geven de eigenschappen aan van de foto's?

Zijn deze gelijk aan wat je nog op je Sd kaart hebt staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Dag Irisch2,

Heb je nog foto's kunnen recuperen?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Oei, dit is wel een hele late reactie van mij.. Maar wel bedankt voor de tips, ik ga het proberen!

---------- Post toegevoegd om 12:42 ---------- Vorige post was om 12:38 ----------

Ik kan nog steeds van alles opslaan en verwijderen van de schijf. De schijf is bijna vol (nog 15 gb vrij van 250) Ik heb de schijf al een jaar of 4, gewoon gekocht bij Mediamarkt in Nederland, originele verpakking enzo. Dus ik denk niet dat het een verkeerde schijf is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.