Ga naar inhoud

Microfoon doet het niet.

Loprakso

Aanbevolen berichten

Beste,

Op mijn vroegere pc met XP werkte mijn microfoon normaal ( tool:Speak a Message). Het betreft een gewone bureelmicrofoon dus niet vast aan een headset. Nu met Windows 7 doet hij het niet, niettegenstaande hij correct ingeplugd is. Wanneer ik via het configuratiescherm naar "Spraakherkenning" ga en vervolgens "instellen microfoon" krijg ik de volgende melding: "your current speech engine does not support this action at this time".

Moet ik hieruit afleiden dat mijn microfoon niet meer geschikt is (het betreft inderdaad om een apparaatje dat destijds heel goedkoop was)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan beter een screenschot maken via het knipprogramma. deze kan je vinden door het zoekfunctie te gebruiken

@michael1991,

In bericht 2, de tip van Gertjann staat in de laatste zin het woord "Hier" als je daar op gaat klikken volg je een link naar een handleiding.

En de titel is: Hoe maak ik een printscreen met het knipprogramma in Windows 7? ;-)

@Loprakso,

Heb je ook al eens gekeken via configuratiescherm dan geluid?

Dan ga je naar het tabblad "opnemen".

Is je microfoon daar aanwezig en aangevinkt als standaardapparaat?

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Sorry dat ik zo laat reageer, maar ben enkele dagen afwezig geweest.

Bij thuiskomst heb ik vastgesteld dat mijn webcam ook niet reageert. Zou het kunnen dat en de microfoon en de webcam (oudere modellen) niet meer compatibel zijn nadat ik met een nieuwe pc op Windows 7 overstapte? Dat ik beter nieuwe zou aanschaffen?Graag jullie mening dienaangaande.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.