Ga naar inhoud

mijn router bestaat niet volgens de pc

woetter22

Aanbevolen berichten

ik heb het volgende probleem.

sinds ik de nieuwe modem van Ziggo (ingebouwde router en wifi) heb geïnstalleerd.

met Mijn Sitecom router op lan 1

En met mijn standaard pc op lan 2

word de router niet meer weergegeven op de netwerkoverzicht pagina. En kan ik dus geen gegevens meer wijzigen. maar het gekke is dat ik met mijn smartfone nog wel gewoon kan inloggen op de router. hoe krijg ik mijn netwerkoverzicht weer kloppend. zodat ik alles weer kan beheren en instellen zoals ik dat graag wil.

ik heb trouwens een windows 7 ultimate 32 bitt

bij voorbaat dank voor de hulp.

:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heb je nu twee actieve routers in je netwerk. Je zal eerst de Sitecom moeten configuren door hem rechtstreeks aan je PC te koppelen. Hoe je dat doet vind je in de handleiding vanaf blz 13. (Dit is een handleiding van een willekeurige Sitecom, maar het principe is altijd hetzelfde ...)

Geef de Sitecom een vast IP adres dat buiten de DHCP range van de Ziggo valt (dat zul je even moeten opzoeken). Zet de DHCP functie van de Sitecom af.

Sla je wijzigingen op de Sitecom op.

Verbind nu de Sitecom met de Ziggo via een LAN poort van de Sitecom. (Gele poort).

Normaal zou het zo moeten werken ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je dit even uitvoeren ?

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.