Ga naar inhoud

Windows programma's niet te openen

Teun23

Aanbevolen berichten

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een "besmette" Registry Booster ... sowieso al een twijfelachtig programma ... nu mogelijk belangrijke bestanden in het register verwijderd waardoor de problemen zich zijn beginnen voordoen. Enig idee wanneer je deze Registry Booster hebt gedownload ? Net vóór je problemen gestart zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lukt niet.

Krijg de melding kan C:\Windows\System32\rstrui.exe niet vinden.

Ook niet als ik het uitvoer als administrator.

Welk programma ik ook probeer, ik krijg steeds de melding kan C:\Windows\System32\......exe niet vinden.

Ook niet via opdrachtprompt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan deze map niet vinden.

Heb inmiddels wel de originele Windows dvd gevonden van Home Premium.

Maar deze opent zich niet in de ddv speler, ik kan niet de inhoud ervan lezen, omdat ik geen toegang heb tot de verkenner.

Ook krijg ik geen foto's overgezet naar een USB of CD omdat deze niet geopend kunnen worden.

Volgens mij zit ik dik in de ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb inmiddels wel de originele Windows dvd gevonden van Home Premium.

Dat is een goed punt.

Stop de dvd in speler en herstart de pc.

Van zodra het herstarten begint, tokkel je op de toets F12.

Normaal krijg je nu een lijstje waar de harde schijf en het dvd station in staan.

Kies voor het dvd station.

Als windows geladen is, kies je de taal, het land en de toetsenbordinstelling. Klik dan volgend (of doorgaan)

Op het volgende scherm kies je links onderaan voor uw computer herstellen.

Kies nu voor systeemherstel.

Volg onderstaande handleiding en kies op het gepaste moment voor het juiste herstelpunt.

Hiermee herstelt u de systeembestanden van de computer naar een eerder punt. Als u Systeemherstel gebruikt vanuit het menu Opties voor Systeemherstel, kunt u de herstelbewerking niet ongedaan maken. U kunt Systeemherstel echter wel opnieuw uitvoeren en een ander herstelpunt kiezen. Systeemherstel maakt gebruik van herstelpunten om uw systeembestanden en uw systeeminstellingen te herstellen in de staat waarin deze op een eerder tijdstip zijn opgeslagen, zonder dat uw persoonlijke bestanden hierdoor worden aangetast. Systeemherstel maakt wekelijks herstelpunten aan. Daarnaast worden herstelpunten aangemaakt voordat belangrijke systeemgebeurtenissen worden uitgevoerd, zoals deinstallatie van een programma of een stuurprogramma voor een apparaat. U kunt daarnaast ook handmatig herstelpunten aanmaken. Systeemherstel wijzigt Windows systeembestanden, programma's enregisterinstellingen. Daarnaast worden er mogelijk ook scripts, batchbestanden en andere typen uitvoerbare bestanden gewijzigd die onder een willekeurig gebruikersaccount op uw computer zijn gemaakt. Systeemherstel is echter niet van invloed op persoonlijke bestanden, zoals e-mailberichten, documenten en foto's. U kunt Systeemherstel dus niet gebruiken als u een dergelijk bestand dat u hebt verwijderd, wilt terugzetten. Als u back-ups van uw bestanden hebt gemaakt, kunt u deze bestanden terugzetten vanuit een back-up.

Klik op Systeemherstel en de wizard Systeembestandenen systeeminstellingen terugzetten word gestart.

14733d1321801216-herstelschijven-windows-vista-windows-7-systeemherstel-1-klein.png

Klik op Volgende en de wizard leid ons verder door het systeemherstel.

14734d1321801445-herstelschijven-windows-vista-windows-7-systeemherstel-2-klein.png

Wil men meer herstelpunten weergeven indien voorhanden vink dan

Meer herstelpunten weergeven aan om deze weer te geven.

Selecteer hier het gewenste herstelpunt en wil men weten welke invloed dit

herstelpunt heeft op stuurprogramma's en programma's, klik dan op Zoeken

naar programma's die worden beïnvloed en volgend venster verschijnt.

14736d1321802971-herstelschijven-windows-vista-windows-7-systeemherstel-3-klein.png

Nu wordt er gezocht naar programma's en stuurprogramma's die worden beïnvloed bij het

terugzetten van het geselecteerde herstelpunt. Als het zoeken klaar is worden de

resultaten weergegeven zoals we zien in de volgende afbeelding.

14737d1321803212-herstelschijven-windows-vista-windows-7-systeemherstel-4-klein.png

Hier krijgen we nu een overzicht van de stuurprogramma's en programma's die worden

verwijderd en of mogelijk niet goed meer werken en eventueel opnieuw geïnstalleerd

dienen te worden. Klik op Sluiten wat ons terugbrengt naar volgend venster.

14734d1321801445-herstelschijven-windows-vista-windows-7-systeemherstel-2-klein.png

Klik nu op Volgende om door te gaan met systeemherstel.

14738d1321803619-herstelschijven-windows-vista-windows-7-systeemherstel-5-klein.png

Hier dienen we het gekozen herstelpunt te bevestigen. Klik op Voltooien om het herstelpunt

te bevestigen en de volgende waarschuwing verschijnt.

14740d1321803787-herstelschijven-windows-vista-windows-7-systeemherstel-6-klein.png

Systeemherstel kan niet worden onderbroken nadat het gestart is. Wilt u doorgaan?

Klik op Ja om systeemherstel te starten.

14741d1321803950-herstelschijven-windows-vista-windows-7-systeemherstel-7-klein.png

Herstel van het systeem wordt voorbereid.

14742d1321804021-herstelschijven-windows-vista-windows-7-systeemherstel-8-klein.png

Alle benodigde bestanden en systeeminstellingen worden teruggezet.

Als systeemherstel voltooid is krijgen we de volgende melding.

14750d1321811624-herstelschijven-windows-vista-windows-7-systeemherstel-9-klein.png

Systeemherstel is voltooid. Het systeem is hersteld naar het gekozen tijdstip.

Klik op Opnieuw opstarten en onze pc wordt opnieuw opgestart.

Als de pc herstart is word er bij het verschijnen van het bureaublad de volgende melding weergegeven.

14752d1321812358-herstelschijven-windows-vista-windows-7-systeemherstel-10.png

Systeemherstel is voltooid. De computer is hersteld naar 20-11-2011 14:33:03.

Dit is niet van invloed op uw documenten. Klik op Sluiten en ons systeem is succesvol hersteld.

Met dank aan Dasle voor deze handleiding.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande uitgevoerd.

Systeemherstel kan niet verder terug dan tot 21 november en toen waren de problemen er ook al.

Dus het heeft niet veel uitgehaald, behalve dat ik firefox opnieuw moest installeren want die werkte niet meer.

Ik denk dat ik vista toch maar moet gaan herinstalleren.

Maar dan zullen de netwerkinstellingen ook weer opnieuw moeten worden ingesteld toch??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien de recovery-partitie nog aanwezig is op je laptop kan je hem terugzetten naar de fabrieksinstellingen, dan staat ie weer zoals op 'dag 1', zoals je hem kocht dus.

Probeer wel nog eerst de belangrijke persoonlijke gegevens te kopiëren naar een externe HDD (foto's, documenten, contactpersonen, enz...)...indien dit niet lukt via Windows kan je dat proberen met een Ubuntu Live CD (klik er op).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.