Ga naar inhoud

ntoskrnl.exe


LL89

Aanbevolen berichten

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ook bij andere dumps zie ik dat ntoskrnl.exe vermeld wordt. Met volgende fouten: CRITICAL_OBJECT_TERMINATION, IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL of PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA .
Deze fouten kunnen ook wijzen op een hardware probleem van geheugen of harde schijf (meer bepaald de sectoren/clusters waar de pagefile is opgeslagen).

Een grondige test van het geheugen en de harde schijf kan nooit kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Voor dit probleem heb ik ondertussen contact opgenomen met de support van Dell. Maar dat heeft tot nu toe nog niet veel geholpen. Ze hebben mij al 2 keer Windows laten herinstalleren maar het probleem blijft (1 keer fabriekskopie en 1 keer vanaf de gewone Windows dvd). Ze willen dat ik nu nog eens Windows herinstalleer maar voordat ik dat doe, vroeg ik mij af als iemand van jullie misschien wel ziet wat het probleem is, want bij Dell weten ze niet wat het is...

Hierbij een link naar analyse van Speccy: http://speccy.piriform.com/results/OiJ8vTv3UlGkZlLJOK7FgLp

In bijlage de dumpbestanden van de 2 laatste crashes (in een rar want .dmp kan ik niet uploaden).

Ik heb ook al de hardware diagnostic tool van Dell laten lopen maar daarmee werden geen problemen gevonden. Volgens de support is het dus een sofware probleem....

Alvast bedankt.

minidumps.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij de gevraagde info:

12/01/2012

- bug check string: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

- bug check code: 0x0000000a

- caused by driver: ntoskrnl.exe

- de 4 parameters: fffffa00`04a81f58 , 00000000`00000002 , 00000000`00000000 , fffff800`02a75f4b

10/01/2012

- bug check string: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

- bug check code: 0x00000050

- caused by driver: ntoskrnl.exe

- de 4 parameters: fffff280`06c12048 , 00000000`00000000 , fffff800`02d8665e , 00000000`00000007

04/01/2012

- bug check string: (leeg)

- bug check code: 0xc000021a

- caused by driver: ntoskrnl.exe

- de 4 parameters: fffff8a0`00c56ee0 , 00000000`00000000 , ffffffff`c0000001 , 00000000`00100638

28/12/2011

- bug check string: (leeg)

- bug check code: 0xc000021a

- caused by driver: ntoskrnl.exe

- de 4 parameters: fffff8a0`017e15d0 , 00000000`c0000189 , 00000000`00000000 , 00000000`00000000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al de hardware diagnostic tool van Dell laten lopen maar daarmee werden geen problemen gevonden. Volgens de support is het dus een sofware probleem....

De bug check code 0xc000021a betekent STATUS_SYSTEM_PROCESS_TERMINATED.

Deze fout komt enkel voor in de zogenaamde "user mode" en wordt dus veroorzaakt door software of drivers.

Je kan deze fout ook krijgen bij een slecht gelukte herstel van een backup.

Heb of had je een herstel (restore) gedaan van een backup toen het probleem opdook?

Anderzijds, als het door een slechte restore komt, had het moeten opgelost zijn na een herinstallatie van windows.

Heb je een idee of het willekeurig voorkomt of telkens bij een bepaald programma of bij bepaalde acties?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.